مهندس نعمت زاده در اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام مطرح کرد:

لزوم تدوین نقشه راه جهت پیشبرد مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام ظرف دو ماه آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اظهار امیدواری به خاطر دایر شدن مرکز تجاری ایران در ویتنام بر ضرورت تدوین یک نقشه راه ظرف دو ماه آینده جهت پیشبرد مصوبات کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و ویتنام تاکید کرد و برگزاری جلسات کارشناسی به صورت هر سه ماه یکبار برای پیگیری موارد مشترک را نیز ضروری دانست.

 به گزارش ایدرونیوز ، شاتا، مهندس محمدرضا نعمت زاده در بخش دوم سخنان خود در نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوسیالیستی ویتنام، اظهار کرد: ظرف دو ماه آینده یک نقشه راه جهت پیشبرد برنامه های مشترک و مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام باید تهیه و تدوین شود و جهت نهایی شدن در اختیار دو کشور قرار گیرد.

لزوم تدوین نقشه راه جهت پیشبرد مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام ظرف دو ماه آینده

لزوم تدوین نقشه راه جهت پیشبرد مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام ظرف دو ماه آینده

وی با اظهار امیدواری جهت برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام ظرف یکسال آینده در ویتنام، عنوان کرد: برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی به صورت هر سه ماه یکبار برای پیگیری موارد مشترک لازم و ضروری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن درخواست از سازمان توسعه تجارت ایران جهت برنامه ریزی برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های ویتنام، گفت: از حضور شرکت های ویتنامی در نمایشگاه های ایران نیز به گرمی استقبال می کنیم. همچنین هر کشور می تواند نمایشگاه های خود را به میزبانی کشور طرف مقابل برگزار کند.

مهندس نعمت زاده با اظهار امیدواری جهت دایر شدن مرکز تجاری ایران در ویتنام افزود: امیدواریم که حضور نفت ویتنام در میدان نفتی دانا منجر به سرمایه گذاری و تولید شود‌. همچنین از اینکه یک شرکت معتبر ویتنامی در منطقه آزاد قشم سرمایه گذاری خود را آغاز کرده است، خوشحالیم.

وی راه اندازی یک سایت اینترنتی دو زبانه را برای مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور ضروری دانست و گفت: برای افزایش مبادلات باید رفت و آمد گروه های تجاری تخصصی بین دو طرف جزو برنامه ها قرار بگیرد. همچنین امیدواریم یک پرواز مشترک برای رفت و آمد بین دو کشور راه اندازی شود.

مهندس نعمت زاده در پایان با اشاره به درخواست ایران برای الحاق به سازمان تجارت جهانی (WTO)، اظهار کرد: مشکل فنی جهت پیوستن به سازمان تجارت جهانی نداریم و فقط به خاطر فشارهای سیاسی دولت ایالات متحده آمریکا درخواست عضویت ایران عقب افتاده است که امیدواریم در این زمینه کشور ویتنام نیز با ما همکاری های لازم را انجام دهد.

 در حاشیه این اجلاس تفاهم نامه مشترک  فیمابین دو کشور به امضا رسید.