آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع فولادسازی فراطرح آلیاژ در ایزوایکو

عملیات اجرایی مجتمع فولادسازی فراطرح آلیاژ در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو) در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش ایدرونیوز ، مجتمع فولادسازی فراطرح آلیاژ سالانه ظرفیت تولید ۸۶۴ هزار تن فولاد را دارد و طبق برنامه در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری خواهد رسید و تمام نیاز داخلی کشور به فولاد زنگ نزن را تأمین خواهد کرد .

این پروژه که در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس (ایزوایکو ) بندرعباس احداث می‌شود، برای ۶۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد.

مدیرعامل ایزوایکو در مراسم آغاز عملیات اجرایی این مجتمع گفت : این پروژه هماهنگ با زنجیره تولید ما در ساخت کشتی است و می تواند بخش قابل توجهی از فولاد مورد نیاز ایزوایکو و سایر کشتی سازهای داخلی را تأمین کند.

سلمان ضربی با اشاره به سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری این طرح افزود : طرح‌های دیگری هم در دست بررسی داریم و درصورت تأیید این طرح های سرمایه گذاری، تا پایان سال بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار در ایزوایکو سرمایه گذاری انجام می شود.

مدیرعامل ایزوایکو همچنین از احداث و راه اندازی کارخانه تولید کابل های دریایی در شهرک صنایع دریایی ایزوایکو خبر داد و گفت این طرح منحصر بفرد با مشارکت کارخانه کابل ابهر درحال اجرا است .

مدیرعامل شرکت فراطرح آلیاژ هم در این مراسم درباره فناوری استفاده‌شده در این پروژه راهبردی گفت: مجتمع فولادسازی فراطرح آلیاژ با اولویت‌بخشی به حفاظت از محیط زیست، از تکنولوژی سبز یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه صنعت فولادسازی اروپا بهره می‌برد.

در این تکنولوژی، پارامترهای محیط‌زیستی، کیفی، بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی با بالاترین استانداردها مورد توجه قرار گرفته است.