در راستای تسهیل خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی :

همکاری مشترک مرکز گسترش فناوری اطلاعات و بانک قرض الحسنه مهر ایران

مرکز گسترش فناوری اطلاعات، تابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در راستای توسعه اهداف فناورانه کشور، تفاهم نامه همکاری با بانک قرض الحسنه مهر ایران را منعقد کرد.

به گزارش ایدرونیوز ، این تفاهم نامه را محمد جواد انبیایی مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات و مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی امضا کردند .

مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات ( مگفا ) در این مراسم با بیان اینکه رسالت مگفا اشاعه فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف صنعت گفت: مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) جنبه تجاری صرف را مورد توجه قرار نداده و تمرکز خود را بر روی جنبه های پژوهشی و حمایت اجرایی توسعه فناوری ها گذاشته است.

همکاری مشترک مرکز گسترش فناوری اطلاعات و بانک قرض الحسنه مهر ایران

محمد جواد انبیایی مدیرعامل مگفا همچنین به تأمین اهداف بانک قرض الحسنه مهر ایران با امضای این تفاهم نامه اشاره کرد و ابراز داشت: با اجرای این تفاهم نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران به دو هدف مهم خود که اعطای وام به اقشار ضعیف و متوسط جامعه و نیز حمایت از خرید کالای ایرانی است ، نائل می شود. انبیائی ابراز امیدواری کرد : در تداوم همکاری ها با بانک قرض الحسنه مهر ایران و در جهت حمایت از کسب و کارهای خرد به ویژه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری های نو بزودی طرح ویژه حمایتی استارتاپ ها را ارائه خواهیم کرد و با اجرای این طرح زمینه رشد و توسعه شرکت های نوپا و نیز ایجاد و تولید اشتغال های مرتبط را فراهم آوریم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران هم با ابراز خرسندی از همکاری با مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) به موضوع تفاهم نامه اشاره کرده و بیان داشت: بر اساس توافق صورت گرفته و بر اساس سیاست های بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای حمایت از کالای ایرانی، بناست تا با ایجاد بستری برای خرید کالای ایرانی و با هدف افزایش قدرت خرید از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه با همکاری مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) کارت های بانکی با قابلیت خرید از فروشگاههای معرفی شده از سوی مرکز اعطا شود.

مرتضی اکبری افزود: در این مدل شرکت مجری معرفی شده از سوی مگفا با معرفی خریداران کالای ایرانی به بانک و فراهم کردن زیر ساخت فنی، امکان خرید از فروشگاه ها و شرکت های خدماتی را فراهم کرده و منابع فروش در حساب تامین کنندگان کالا و خدمات طبق زمان بندی مورد توافق جداگانه با هریک از آنها قابل استفاده خواهد بود.