رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس خبر داد :

تشکیل کارگروه حمایت از صنایع دریایی در مجلس

روسای کمیسیون های صنایع و معادن ، برنامه و بودجه و نفت وانرژی و عضو هئیت رئیس مجلس و رئیس هیات عامل ایدرو و استاندار و جمعی دیگری از مدیران استان هرمزگان در نشستی در شرکت ایزوایکو توانمندی های صنعت دریایی کشور را بررسی کردند .

به گزارش ایدرونیوز، در ابتدای این جلسه معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) از وضعیت صنایع دریایی کشور و توانمندی های شرکت ایزوایکو در حوزه ساخت و تعمیر شناور و همچنین صنایع دریایی مرتبط با حوزه نفت و گاز گزارشی ارائه کرد.

تشکیل کارگروه حمایت از صنایع دریایی در مجلس

منصور معظمی با اشاره به اینکه متوسط به‌کارگیری زیرساخت‌ها در صنعت دریایی کشور تنها ۱۰ درصد است، خاطرنشان کرد: باید از سرمایه ملی نهایت استفاده کرد و در این زمینه به صنایع داخلی اعتماد کرد و شاهد افزایش رونق این صنعت در کشور بود. معظمی افزود : در بخش صنایع دریایی دارای توانمندی و ظرفیت‌هایی هستیم و سند راهبردی صنایع دریایی کشور تدوین‌شده است.

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از تصمیم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای ایجاد کارگروه صنایع دریایی خبر داد. به گفته اکبریان، در این کارگروه متخصصان و ذی نفعان و بهره برداران این صنعت و افراد و نهادهای تاثیر گذار حضور خواهند داشت.

فریدون همتی استاندار هرمزگان هم در این نشست از توانمندی های صنایع استان در حوزه صنعت دریا سخن گفت .