گزارش عملکرد ایدرو در صد روز نخست دولت دوازدهم

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در یکصد روز اول استقرار دولت دوازدهم اقداماتی در حوزه های صنعت خودرو و قطعه سازی، ریلی، دریایی، فولاد، نفت و گاز و انرژی، هوایی و توسعه صنعتی داشته است.

به گزارش ایدرو نیوز، این سازمان در برخی از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده به رکوردهای تولید دست یافته است که اهم این پروژه ها دستیابی به رشد حدود ۲۰ درصدی تولید خودرو تا انتهای آبان ماه ۱۳۹۶، دستیابی به رشد حدود ۱۵۰ درصدی فروش در تولید لوله‌های مصرفی صنعت نفت و گاز تا انتهای آبان ماه ۱۳۹۶ است.

۱

گزارش عملکرد ایدرو در صد روز نخست دولت دوازدهم

گزارش عملکرد ایدرو در صد روز نخست دولت دوازدهم

در این مدت ایدرو در پیگیری و پیشبرد ۱۹ طرح سرمایه‌گذاری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۹۸ هزار میلیارد ریال پیشرفت چشمگیری داشته که می توان به تحقق بیش از ۷۵ درصدی پیشرفت فیزیکی پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی ، تأسیس شرکت توسعه صنایع نفت و گاز گسترش ایرانیان و آغاز عملیات اجرایی پروژه E&P در بخش نفت و گاز طرح تولید خودرو با مشارکت رنو فرانسه اشاره کرد.

از دیگر اقدامات سازمان گسترش انعقاد ۸ قرارداد و تفاهم نامه برای اجرای طرح های صنعتی از جمله امضای تفاهم‌نامه با شرکت گازپروم در زمینه‌ی همکاری در حوزه انرژی و یا امضای تفاهم نامه بین ایدرو و سازمان توسعه و تجارت باسک برای توسعه همکاری بین شرکت های ایرانی و ایالت باسک اسپانیا به منظور الگو برداری از برنامه موفق اجراشده‌ی دو طرف و ابزارهای دولت برای حمایت از اهداف علمی، تکنولوژیک و نوآوری و همکاری مراکز تحقیقاتی از طریق اتصال پژوهشکده میکروالکترونیک و ….. با موسسات تحقیقاتی باسک نظیر موسسه تکنالیا و پارک های تحقیقاتی باسک است.

در یکصد روز اول دولت دوازدهم حدود ۱۲ هکتار از زمین های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به ۵ سرمایه گذار واگذار و قرارداد منعقد شده است.

همچنین برگزاری ۲۸۵/۲ میلیون نفر ساعت آموزش شامل دوره‌های تخصصی و کاربردی و دوره‌های عالی در راستای طرح پرورش مدیران در کلاس جهانی از دیگر اقدامات این سازمان در یکصد روز نخست دولت دوازدهم است.

جهت دانلود فایل کامل گزارش اینجا کلیک کنید