شرکت توسعه صنایع نفت و گاز گسترش ایرانیان و HOT ENG اتریش

قرارداد مطالعات میدان نفتی سوسنگرد را امضا کردند

قرارداد مطالعات میدان نفتی سوسنگرد فی مابین شرکت توسعه صنایع نفت و گاز گسترش ایرانیان و HOT ENG از کشور اتریش امضا شد

به گزار ش ایدرو نیوز ، در این مراسم رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به سابقه ایدرو در فعالیت نفتی و خدمات انجام فازهای متعدد پارس جنوبی گفت : این قرارداد شامل تهیه و پشتیبانی فنی و MDP میدان نفتی سوسنگرد است که ظرف مدت ۶ماه به انجام خواهد رسید .

منصور معظمی با تاکید بر نقش توان تولید نفت و گاز کشور افزود :  بهره برداری از فضای پسا برجام در حوزه نفت و به اجرا رساندن  قرار دادهای جدید نفتی موسوم به IPC  ضرورت دارد.

امضای قرارداد مطالعات میدان نفتی سوسنگرد میان شرکت توسعه صنایع نفت و گسترش ایرانیان و HOT ENG اتریش

امضای قرارداد مطالعات میدان نفتی سوسنگرد میان شرکت توسعه صنایع نفت و گسترش ایرانیان و HOT ENG اتریش

وی همچنین افزود : تاکنون در حوزه اکتشاف و تولید با چند شرکت مذاکره و تفاهم نامه اولیه نیز امضاء و مذاکرات نهایی با جدیت در حال انجام است .

مدیر عامل شرکت شرکت توسعه صنایع نفت و گاز گسترش ایرانیان (ایدرو اویل) هم  در حاشیه مراسم  گفت :پس از امضا تفاهم نامه با شرکت ملی نفت ایران ، سازماندهی و تجهیز نیروی انسانی متخصص و مجرب مورد نیاز مطالعات تحت الارضی انجام و با تجهیز نرم افزارهای تخصصی کار جمع آوری اطلاعات فنی و مطالعات را آغاز شده است .

نصراله زارعی با تاکید بر بهره مندی از تجارب و تخصصهای روز دنیا در حوزه های ازدیاد برداشت ( IOR , EOR) تصریح کرد : استخدام مشاور معتبر بین المللی از طریق مناقصه صورت گرفت و شرکت HOT ENGINEERING  که صاحب تجارب ، تخصص و اعتبار لازم در این حوزه بوده انتخاب گردید و بعد از تایید شرکت ملی نفت اطلاعات فنی جهت تکمیل مطالعات و منظور  نمودن متدهای افزایش تولید در اختیار شرکت مشاور قرار داده می شود .

بر اساس مطالعات اولیه میدان نفتی سوسنگرد با نفت درجای اولیه ۹۹/۶  میلیارد بشکه توان تولید حدود ۳۰ هزار بشکه در روز را دارا می باشد . امید است با اعمال روشهای نوین ازدیاد برداشت به توان تولید بالاتری نیز دست یابد. میدان نفتی سوسنگرد در ۴۰کیلومتری شمال غرب اهواز و در غرب رود کارون واقع شده است

شرکت توسعه صنایع نفت و گاز گسترش ایرانیان از شرکت های تابعه ایدرو است که به منظور تمرکز توانمندیها و تجارب ایدرو در حوزه اکتشاف و تولید (E&P) تاسیس شده است .