وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی تصریح کرد:

لزوم توجه جدی تر به کارآفرینی در صنایع دانش‌ بنیان

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : حضور استارت آپ ها با جوانان تحصیلکرده و زبده امروز در کشور در حال ظهور است و  ۳۵۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارند که تولیداتشان بر محصولات فکری متکی است و باید این مسیر را با قوت و جدیت ادامه دهیم 

به گزارش ایدرونیوز ، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی در جمع خبرنگاران توجه به توسعه منابع انسانی را عنصری اساسی در ایجاد رشد پایدار و متوازن عنوان کرد که تاکنون در نظام سیاسی و اقتصادی کشور مغفول مانده است .

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

گفتگوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با خبرنگاران

شریعتمداری افزود : حاصل این نگاه متاسفانه باعث آن شده تولید ثروت کشور به منابع طبیعی متکی باشد که موضوع افتخار آمیزی نیست .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۶۷% سهم ثروت آفرینی در کشورهای توسعه یافته متکی بر دانش و نیروی انسانی است خاطرنشان کرد : در کشور از یک سو با تراکم نیروی فرهیخته و تحصیلکرده مواجه ایم و از سوی دیگر با بیکاری گسترده  . که این موضوع بیانگر عدم توجه به بحث مهارت نیروی انسانی دانش آموختگان ما است.

 وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه این گفتگو تصریح کرد : حضور استارت آپ ها با جوانان تحصیلکرده و زبده امروز در کشور در حال ظهور است و  ۳۵۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارند که تولیداتشان بر محصولات فکری متکی است و باید این مسیر را با قوت و جدیت ادامه دهیم

شریعتمداری تصریح کرد : باید اهتمام و توجه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به مقوله صنایع دانش بنیان دوچندان شود تا انشاءالله در حوزه صنعت ، معدن و تجارت و تولید کالا و خدمات به این مهم دست یابیم.