معاون امور صنایع  سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

پایان عملیات نوسازی کارخانه صنایع بافت بلوچ در سال ۹۷

با انتقال ماشین آلات خریداری شده به کارخانه صنایع بافت بلوچ ، عملیات نوسازی این کارخانه در سال ۹۷ به پایان می رسد .

معاون امور صنایع  سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان با  اشاره به ورود ۴۵ کانتینر از ۴۸ کانتینر ماشین الات خریداری شده به گمرگ بندرعباس گفت : ۲۴ کانتینر در مرحله ترخیص است  که متعاقبا به کارخانه حمل  و مابقی هم به تدریج در حال ترخیص و آماده حمل به کارخانه است.

کارخانه صنایع بافت بلوچ

کارخانه صنایع بافت بلوچ

 به گزارش ایدرو نیوز جواد میر تصریح کرد : پیش بینی می شود با توجه به حجم عملیات ساختمانی و ساخت تاسیسات تهویه مورد نیاز ،‌ سالن جدید ریسندگی تا خردادماه سال ۱۳۹۷ به اتمام رسیده و در تیرماه همان سال بهره برداری آزمایشی آن شروع شود .

میر با اشاره به حادثه آتش سوزی و  راه اندازی مجدد در سال ۹۱ اظهار داشت : هم اکنون با نصب دو دستگاه بویلر روغن داغ و کمپرسور هوای فشرده و  دو دستگاه دیگ بخار و بازسازی سیستم هوای فشرده و بخار (RO)،  شرکت  با ۱۲۸ نفر نیروی کاری در سالن چاپ و تکمیل مشغول به کار  است .وی افزود با راه اندازی خط جدید امکان جذب  ۱۵۰ نفر نیروی جدید را دارد .

معاون امور صنایع  سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان افزود : در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه پایدار ، ‌برنامه ایجاد مزارع پنبه را با کمک مرکز تحقیقات بمپور آغاز شده و مزارع نمونه را در چند نقطه استان  با انواع بذرهای متناسب با آب و هوای منطقه کشت نموده اند که در صورت تکمیل طرح و کشت پنبه تا سطح ۱۰ هزار هکتار امکان اشتغال ۱۰تا ۲۰ هزار تفر خواهد بود .

شرکت صنایع بلوچ  جهت نوسازی به  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شده است و اکنون جزو شرکت تابعه این سازمان محسوب می شود .