توافق ایدرو و شرکتهای هندی برای فعالیت مشترک تولیدصنعتی

در دیدار دکتر معظمی و هیاتی ازمدیران عالی شرکتهای هندی فعال در زمینه های نفت انرژی،خودرو،تایرسازی،قطعه سازی و صنایع تکنولوژی نوین به همراه سفیر و رئیس کنفدارسیون صنعت هند زمینه های همکاری های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایدرونیوز ، در این دیدار دکتر معظمی با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری مشترک در زمینه های فعالیتهای ایدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای در ایران گفت : مذاکرات و تعامل ایجاد شده در زمینه سرمایه گذاری و تولید مشترک در ایران توسط کمپانی های بزرگ هندی می تواند راهگشای یک فعالیت مشترک بلند مدت باشد.

توافق ایدرو و شرکتهای هندی برای فعالیت مشترک تولیدصنعتی

توافق ایدرو و شرکتهای هندی برای فعالیت مشترک تولیدصنعتی

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به پتانسیل های فراوان برای تولید کالاهای صنعتی و توان متخصصین و همچنین نیروهای متخصص در ایران گفت : ایدرو با پنجاه سال تجربه در حوزه صنعت و همکاری با شرکتهای بین المللی و کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا قوانین همکاری های بین المللی را به خوبی می داند و آمادگی دارد علاوه بر مذاکرات فعلی زمینه همکاری شرکتهای پیشرفته هندی را در زمینه صنعتی با شرکتهای خصوصی ایرانی تسهیل کند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه هدف ما توسعه روابط بین دوکشور است گفت : ایدرو تلاش می کند که فرصت را برای حضور شرکتهای ایرانی در هند و شرکتهای هندی در ایران فراهم کند.

سفیر کشور هندوستان آقای سانوراب کومار ، در این دیدار با اشاره به همکاری های قابل انجام در زمینه تولید صنعتی گفت : دولت هند برای تسریع فعالیتهای مشترک صنعتی با شرکتهای ایرانی آمادگی دارد.

در این دیدار دکترنوشاد فوربز رئیس کنفدراسیون صنعت هند با اعلام آمادگی این کنفدراسیون برای همکاری با صنعتگران و شرکتهای دولتی و خصوصی ایرانی گفت : این کنفدراسیون دویست هزار شرکت زیر مجموعه دارد و زمینه های فعالیت مشترک فراوانی در ایران در مناطق مختلف وجود دارد و آمادگی کامل برای این امر در این کنفدراسیون وجود دارد.

گفتنی است که قراردادی بین ایدرو و شرکتهای Firema ایتالیا و Titagroup هند به صورت فاینانس در زمینه ساخت واگن مسافربری در یکی از مناطق محروم کشور انعقاد گردیده که پیش از این دیدار موضوعات آن پیگیری و مطالب مورد بحث قرار گرفت.