تدبیر و امید برای تولید و اشتغال

تکمیل ۵۶۹۹ طرح نیمه تمام صنعتی و معدنی در دولت یازدهم

وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم توانست پنج هزار و ۶۹۹ طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و بالاتر را تکمیل کند و ۲۸ پروژه مهم و ملی را به مرحله راه اندازی برساند.

تکمیل ۵۶۹۹ طرح نیمه تمام صنعتی و معدنی در دولت یازدهم

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا ، تکمیل طرح‌های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و بیشتر و همچنین تکمیل طرح‌ های ملی و مهم از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم بود.
در همین پیوند، تکمیل پنج هزار و ۴۰۰ طرح نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و بیشتر وعده داده شد اما پنج هزار و ۶۹۹ طرح راه اندازی شد؛ این آمار پیشرفت ۱۰۵ درصدی طرح مورد نظر را نسبت به برنامه پیش بینی شده نشان می‌دهد.
برای تکمیل و راه اندازی این طرح‌ها نزدیک به ۲۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفت و برای بیش از ۹۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.
تکمیل و راه اندازی ۳۶ طرح مهم و ملی نیز به عنوان یکی از طرح های هفتگانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم مطرح شد.
برای تحقق این برنامه، ۲۸ طرح راه اندازی شد که پیشرفت ۷۸ درصدی را نسبت به برنامه ریزی‌های پیش بینی شده نشان می‌دهد؛ با تکمیل این ۲۸ طرح زمینه اشتغال برای ۱۰ هزار و ۲۸۸ نفر فراهم شد.
با راه اندازی این طرح‌ها ظرفیت‌های مهمی نیز در زنجیره‌های صنعتی و معدنی از جمله فولاد، سیمان ، پتروشیمی ، مس، سلولزی، لوازم خانگی و طلا ایجاد شد .
با بهره برداری از این طرح‌ها ظرفیت زنجیره فولاد به بیش از ۱۹ میلیون تن، سیمان به بیش از چهار میلیون تن، پتروشیمی به بیش از ۲ میلیون تن و زنجیره مس به ۲۷ هزار تن افزایش یافت.
همچنین در زمینه تولید محصولات سلولزی رقم ۱۶۵ هزار تن و لوازم خانگی رقم تولید ۱۵۰ هزار دستگاه حاصل شد.
به گزارش ایرنا، پیشتر «محمدرضا نعمت زاده» وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت گفته بود، دولت یازدهم بیش از ۱۹ هزار طرح نیمه تمام ایجادی و توسعه ای را تکمیل کرد که به تحقق سرمایه گذاری بیش از ۷۱۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر منجر شد.