رئیس هیات عامل سازمان گسترش در کنفرانس مطبوعاتی خبر داد:

طرح مهم ایدرو برای آموزش ۵۰۰ مدیر در تراز جهانی

معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد آموزش و توسعه ۵۰۰ مدیر در تراز جهانی ، یکی از برنامه های مهم ایدرو بمنظور بهره گیری از فضای پسا برجام بوده که برنامه نهایی آن آماده شده است.

طرح مهم ایدرو برای آموزش ۵۰۰ مدیر در تراز جهانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از اداره اطلاع رسانی ایدرو، دکتر معظمی که در نشست خبری با عنوان “آموزش وتوسعه ۵۰۰ مدیر در تراز جهانی” با حضور نمایندگان رسانه ها سخن می گفت با بیان اینکه در سالهای گذشته سرمایه گذاری ها بیشتر در زمینه سخت افزار بوده است، در حالی که سرمایه گذاری در نیروی انسانی سرمایه گذاری ثابت است وآثار آن در دراز مدت نشان داده خواهدشد، افزود در سرفصل ماده هشت تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بر آموزش و سرمایه گذاری در رابطه با مدیران صنعتی تاکید شده است.
معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکم من تاکید کرده است که ۵۰۰ مدیر در تراز جهانی آموزش داده شود اظهار داشت مسئولیت این موضوع به عهده سازمان مدیریت صنعتی گذاشته شده است و این سازمان با تجربه ۵۰ ساله در کشور، بسیاری از مدیران کشور را تربیت کرده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون دانش آموخته و ۴ میلیون دانشجو داریم افزود باید از فضای پسا برجام برای آموزش و توسعه مدیریت در میان منابع شایسته و مستعد بخوبی بهره گرفته شود و این برنامه در راستای تقویت بنیه دانش مدیریت منابع انسانی تدارک دیده شده است.
دکتر معظمی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه تاکنون دو قرارداد همکاری در زمینه خودرو تولید شده است، یک قراراد در مرحله امضا شدن است و سه یا چهار قرارداد دیگر نیز تا پایان امسال امضا می شود افزود به زودی یکی از شرکت های خودروسازی خصوصی با یک شرکت خودروسازی آلمانی که جزو بهترین خودروسازان جهان است، قراردادی را امضا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: اصلا دنبال این نیستیم که این قراردادها را چه شرکت های داخلی منعقد می کند، این مهم است که این مشارکت ها توسط خودروسازان داخلی انجام شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد فعالیت های خودرویی ایدرو گفت: مدیریت شرکت های خودروساز نه دست ایدرو و نه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ این شرکت ها خصوصی سازی شده اند و ایدرو تنها در هر کدام از این دو خودروساز یک عضو دارد.
وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاستگذار است و همه خودروسازان موظف هستند که از این سیاست ها پیروی کنند.
رئیس هیات عامل ایدرو اضافه کرد: هیچ گونه مدیریت دولتی در خودروسازی ها وجود ندارد؛ سهم بازار دولت در خودروسازی ها از نظر میزان تولید۱۳ درصد، از نظر ارزش هفت درصد و از نظر ظرفیت ۱۴.۵ درصد است؛ این در حالی است که قانونگذار سهم دولت را تا ۲۰ درصد را مشخص کرده است.
دکتر معظمی افزود: در واگذاری سهام خودروسازان سهم دولت رعایت نشده است که امیدواریم در این زمینه تجدید نظر و حقوق دولت احقاق شود.
وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اینکه آیا ایدرو قصد دارد سهام خود را در خودروسازی ها واگذار کند؟ گفت: دراین زمینه منعی وجود ندارد و اگر دولت تصمیم بگیرد حتما اجرایی خواهد شد اما اکنون سهم دولت کمتر از ۲۰ درصد است.
معاون وزیر صنعت افزود: ما موظفیم خودروهایی با کیفیت و با قیمتی مناسب در کشور تولید کنیم؛ کیفیت خودروهای داخلی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و بر اساس شاخص هایی که شرکت استاندارد و بازرسی کیفیت ایران (ISQS) اعلام کرده است، کیفیت خودروها نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است.
وی ادامه داد: بااین حال، میان آنچه است با آنچه باید باشد اختلاف قابل توجهی وجود دارد و ما در وزارت صنعت موظفیم شرایطی را فراهم کنیم از خودروسازان بخواهیم این استانداردها را رعایت کنند.
دکتر معظمی اضافه کرد: کشورهایی خودروساز شده اند که با شرکت های صاحب برند مشارکت کرده اند؛ مثلا برزیل، ترکیه، کره جنوبی و چین جزو کشورهای مطرح در صنعت خودرو تبدیل شده اند.
وی ادامه داد: چین سالیانه ۲۱ میلیون و ترکیه سالیانه سه میلیون دستگاه خودرو در سال تولید می کند؛ این در حالی است که ما در سال گذشته کمتر از یک میلیون دستگاه خودرو تولید کردیم.
رئیس هیات عامل ایدرو در پاسخ به سوال یکیاز خبرنگاران در مورد سهم مدیران از بحران صنعت خودرو، گفت: من در خودروسازی بحران نمی بینم که حتی رونق می بینم؛ پارسال ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولیدکردیم که این رقم امسال به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید و حتی اگر بازار داشته باشیم این رقم می تواند به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه برسد.
دکتر معظمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صنایع با فناوری های بالا (هایتک) از اولویت های ایدرو خارج نشده است؛ ما تعدادی از پروژه

ها را در این زمینه واگذار کرده ایم و بخشی از آنها نیز اجرا شده و پیشرفت فیزیکی قابل توجهی هستند.
وی ادامه داد: بحث دیگری را هم اکنون با معانت علمی دنبال می کنیم که چگونه ازشرکت های دانش بنیان حمایت کنیم؛ این، نیازمند تعریف یکمدل میان ایدرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
رئیس هیات عامل ایدرو همچنین به فعالیت های ایدرودر حوزه انرژی پرداخت و در پاسخ به سوالی در مورد طرح های توسعه فازهای پارس جنوبی گفت: فاز ۱۷،۱۸ امسال نهایی می شود و فاز ۱۴ نیز تا دو ماه آینده به درصد پیشرفت مورد نظر وزارت نفت خواهد رسید.