جشن خودکفایی بنزین با برجام به بار نشست

مدیریت راهبردی وزارت نفت ، ستاره خلیج فارس را به ثمر رساند

وزارت نفت تمام امکانات از جمله منابع مالی و مدیریت راهبردی را به کار گرفت تا قرارگاه توانست کار را دنبال کند. اگر هدایت و راهبری وزارت نفت نبود، به ‌طور قطع این پروژه، در این زمان به بهره‌برداری نمی‌رسید.

به گزارش ایدرو نیوز  ، منصور معظمی، مدیرعامل ایدرو و عضو هیئت‌علمی دانشکده نفت  در گفت‌وگو با «شرق» در واکنش به اینکه آیا می‌توان بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره‌خلیج فارس و دستیابی به خودکفایی در تولید بنزین را به پای قرارگاه خاتم‌الانبیا نوشت، گفت : درست است که خاتم‌الانبیا پیمانکار این پروژه است و برای آن تلاش کرده اما باید توجه داشت که کارفرمای این پروژه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) است و در انجام این پروژه مدیریت راهبردی وزارت نفت بود که سبب شد این پالایشگاه به مرحله بهره‌برداری در فاز نخست نزدیک شود.

به‌طور قطع، برجام موجب شد دسترسی به تجهیزات و امکانات ساده‌تر شود، در غیر این‌ صورت حتما این پروژه‌ها تا این تاریخ هم به بهر‌ه‌برداری نمی‌رسید.بسیاری از تجهیزات پالایشگاه درحالی‌که ساخته شده بود، در بنادر مانده بود، اما پس از برجام، آزاد و به کار گرفته شد.

بنابراین وزارت نفت تمام امکانات از جمله منابع مالی و مدیریت راهبردی را به کار گرفت تا قرارگاه توانست کار را دنبال کند. اگر هدایت و راهبری وزارت نفت نبود، به ‌طور قطع این پروژه، در این زمان به بهره‌برداری نمی‌رسید.

اگر این دولت نبود، پروژه‌های دیگر نفتی هم ‌مانند همین پروژه، ناتمام باقی می‌ماند. آنچه موجب این رخداد بزرگ برای کشور شد، توفیق برجام و مدیریت راهبردی وزارت نفت بود.

با افتتاح این پالایشگاه، کشور از واردات بنزین بی‌نیاز می‌شود. این در کنار آن است که دیگر نه‌تنها واردکننده نخواهیم بود، بلکه به جرگه صادرکنندگان بنزین هم وارد خواهیم شد. ١٢ میلیون لیتر بنزین در فاز اول، رقمی درخور توجه است.

دکتر منصور معظمی  با بیان اینکه راه‌اندازی پالایشگاه خلیج فارس، یک پیروزی برای همه و کشور است، می‌گوید: هر بخشی به اندازه خود برای این پروژه تلاش کرده، اما باید هرکسی در جایگاه خود معنا و مفهوم پیدا ‌کند.

بنابراین، نقش کارفرمایی دولت جای خود و نقش پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا هم جای خود. این افتخاری است که در این دولت نصیب این دولت می‌شود و مردم و کشور هم از آن منتفع می‌شوند.