عملکرد بهتر مالی بنگاه ها معلول استفاده از روش های علمی است

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در دومین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی که ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار شد، با موضوع ” بهره وری در واحدهای صنعتی” به سخنرانی پرداخت.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، وی اظهار داشت: با توجه به این که در سال “اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال” هستیم، سوال اساسی این است که به عنوان یک بنگاه، برای افزایش بهره وری چه کارهایی باید صورت دهیم.

دکتر محمدی افزود: یکی از راه های رسیدن به تولید بیشتر، استفاده از منابع بیشتر است؛ لذا با افزایش سرمایه گذاری و جذب کارکنان بیشتر، می توان به تولید بیشتر و درنتیجه به سود بیشتر دست یافت.

عملکرد بهترر مالی بنگاه ها معلول استفاده از روش های علمی است

عملکرد بهترر مالی بنگاه ها معلول استفاده از روش های علمی است

وی خاطر نشان کرد: راه دوم آن است که با بهبود بهره وری سرمایه، بهره وری نیروی انسانی و ساختارهای مدیریتی، بهره وری کل عوامل را ارتقاء دهیم و در نتیجه با افزایش تولید و فروش، باعث افزایش سود شویم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با بیان این که روش اول، وابسته به شرایط محیطی و بیرونی است و روش دوم به خلاقیت و فکر و ابتکار بستگی دارد، یادآور شد: راه سوم افزایش درآمد و سود با روش ترکیبی است که در آن باید میزان سرمایه گذاری و جذب کارکنان افزایش یابد و همزمان با اصلاح ساختارهای مدیریتی و بهبود بهره وری سرمایه و نیروی انسانی، و درنتیجه ارتقاء بهره وری کل عوامل، میزان تولید، فروش و سودآوری بیشتر شود.

وی تاکید کرد: در روش ترکیبی، اولویت با اصلاح ساختارهای مدیریتی و الگوهای ذهنی، و سپس جذب منابع جدید است تا سرمایه گذاری های جدید، در یک سیستم ناکارآمد اتلاف نشود.

دکتر محمدی افزود: در کشورهای توسعه یافته، نیروی کار و سرمایه ۵۱ درصد و افزایش بهره وری ۴۹ درصد از سهم رشد تولید را به خود اختصاص داده در حالی که سهم این منابع در کشورهای در حال توسعه به ترتیب ۶۹ و ۳۱ درصد سهم رشد تولید است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی درباره ارتباط بین مدیریت و بهره وری گفت: ۲۰ درصد بهبود کیفیت مدیریت برابر است با ۶ درصد بهبود بهره وری کل عوامل، ۱۱ درصد افزایش جذب کارکنان، ۳۵ درصد افزایش دفتری سرمایه ها و ۳۰ درصد افزایش نرخ برگشت سرمایه؛ پس هر قدر از روش های علمی، ابزارها و روش های درست مدیریتی استفاده کنیم، از عملکرد مالی بهتری برخوردار خواهیم شد.