با تأکید ویژه مسئولان پروژه انجام شد

افزایش سهم ساخت داخل در توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸

یکی از جلوه های مهم و قابل ملاحظه  طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی که با راهبری ایدرو انجام گرفت عبارت است از افزایش قابل ملاحظه سهم ساخت داخل در این مگاپروژه است.

 

به گزارش ایدرونیور، اتکا به توان داخلی و ساخت داخل جهت تکمیل طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ مورد توجه ایدرو و مدیران ارشد آن بویژه دکتر معظمی رئیس هیئت عامل ایدرو بوده است.

بنا به این خبر، براساس شرح فعالیت های بعمل آمده در این مگاپروژه، در حوزه طراحی و مهندسی سهم داخل ۸۸ درصد ارزیابی شده که در این میان ۱۲ درصد باقیمانده به سهم خارجی اختصاص دارد که این خود از نظر کارشناسان یک تحول چشمگیر به حساب آورده شده است.

از طرفی در حوزه خرید کالا و تجهیزات سهم داخل ۴۱ درصد بوده و سهم خارج ۵۹ درصد است که بنا به اظهارات مسئولان، این نسبت به نفع سهم داخل در حال اصلاح است.

از سوی دیگر حوزه ساخت، نصب و راه اندازی شاهد حضور همه جانبه سهم داخل بوده که به ۴/۹۹ درصد رسید که روی هم رفته به لحاظ درصد وزنی سهم داخل ۶۵ درصد و سهم خارج ۳۹ درصد ارزیابی شده است.

در همین حال در بخش خشکی پالایشگاه سهم داخل ۶۸ درصد و سهم خارج ۳ درصد تعیین شده و از طرفی بخش فراساحل ۵۲ درصد به ساخت داخل و ۴۸ درصد به ساخت خارج اختصاص دارد.

گفتنی است ایدرو در رأس کنسرسیومی از شرکت های ایرانی طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ را که بوسیله رئیس جمهور محترم افتتاح شد، به مرحله اجرا گذاشته بود.