همزمان با افتتاح رسمی از سوی رئیس جمهور اعلام شد

ابعاد فنی و اجتماعی و اقتصادی طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸

امروز همزمان با آغاز بهره برداری از طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ با حضور حجه الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور، ابعاد دیگری از دستاوردهای فنی، اجتماعی و مالی و اقتصادی این مگاپروژه اعلام گردید.

به گزارش ایدرونیوز، احداث و به بهره برداری رسیدن فازهای ۱۷ و ۱۸ علاوه بر تأثیرگذاری قابل توجه آن در ارتقای سطح توان استفاده کشورمان در بهره برداری از میادین گازی پارس جنوبی، دستاوردهای دیگری در حوزه فنی، اجتماعی و مالی و اقتصادی بدنبال داشته است.

این گزارش می افزاید در حوزه دستاوردهای فنی باید به کسب تجربه و دانش فنی مهندسی در طراحی پروژه از مهندسی پایه تا مهندسی تفضیلی، کسب تجربه و دانش فنی در امور بازرگانی و بین المللی، ارتقاء و بهره مندی از توان فنی و تخصصی شرکت های تولیدکننده داخلی در مسیر بومی سازی و همچنین ارتقاء و کسب تجربه پیمانکاران اجرایی ایرانی در مگاپروژه ها و بالاخره ارتقاء سطح برنامه ریزی و مدیریت پروژه شرکت های داخلی باید یاد کرد.

از طرفی باید از اشتغال زایی در دوران ساخت و بهره برداری، استفاده از نیروهای بومی و همچنین ایجاد زیرساخت های عمرانی و درآمدزایی در منطقه عسلویه و حومه جزو مهمترین دستاوردهای اجتماعی نام برد.

در همین حال طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ دستاوردهای مالی و اقتصادی داشته که عبارتند از افزایش سهم برداشت ایران از میدان گازی مشترک پارس جنوبی، دستیابی به درآمد سالیانه معادل ۴/۲ میلیارد دلار و همچنین افزایش سهم ناخالص ملی GNP به میزان ۲ درصد است.

گفتنی است طرح توسعه فازهای ۱۷ ئ ۱۸ که با راهبری ایدرو انجام گرفت امروز طی مراسمی با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.