پس از انجام رقابت‌های کشوری کشتی با چوخه :

تیم مجتمع صنعتی اسفراین و تیم لوله گستر اسفراین عناوین دوم و سوم را به دست آوردند

با پایان یافتن رقابت‌های کشوری کشتی با چوخه در محل گود زینل خان اسفراین، تیم سبک‌سازان شرق با کسب ۳۷ امتیاز بر سکوی نخست این دوره از مسابقات ایستاد.

تیم مجتمع صنعتی اسفراین و تیم لوله گستر اسفراین عناوین دوم و سوم را به دست آوردند

به گزارش ایدرونیوز ، رقابت‌های قهرمانی کشتی سنتی باچوخه کشوری که از صبح امروز با حضور ۱۹۵۵ کشتی‌گیر نام‌آور از سراسر کشور در محل گود زینل خان اسفراین آغاز شده بود با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان داد.

این دوره از مسابقات با حضور ۱۹۵ چوخه کار در قالب ۳۰ تیم از سراسر کشور در چهار وزن ۷۴، ۸۴، ۹۵ و ۹۵+ کیلوگرم برگزار شد و پس از پایان این رقابت‌ها، تیم سبک‌سازان بجنورد اسفراین با کسب ۳۱ امتیاز در سکوی نخست ایستاد، تیم مجتمع صنعتی اسفراین و تیم لوله گستر اسفراین از شرکت های تابعه ایدرو به ترتیب با ۲۳ و ۲۱ امتیاز به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

در رده انفرادی نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم علی مردانی از تیم مجتمع صنعتی اسفراین در سکوی نخست ایستاد، ابراهیم ولیان از تیم لوله گستر و علی رنگانی از تیم سبک‌سازان شرق به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

در وزن ۸۴ کیلوگرم الیاس اکبری از تیم لوله گستر اسفراین نفر اول و هادی قدیمی از تیم سبک‌سازان شرق دوم و جبار غلامی از مشهد و محمد رزم‌آرا از تایباد به‌ طور مشترک سوم شدند.

در وزن ۹۵ کیلوگرم وحید قائمی از تیم مجتمع صنعتی اسفراین مقام اول و محمد تیموری از تیم مجتمع صنعتی اسفراین رتبه دوم و حامد میرزاپور از تربت‌جام و قاسم احدی از چناران مشترکاً سوم شدند.

در وزن ۹۵ + کیلوگرم جواد محجوب از تیم سبک‌سازان شرق و کامران رستمی از تیم مجتمع صنعتی اسفراین و امین جعفرزاده از تیم مجتمع صنعتی اسفراین به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

علاوه بر تخصیص هدایایی از سوی میهمانان کشوری و استانی و مردم علاقه‌مند به این رشته ورزشی از سوی ستاد برگزاری مسابقات کشتی با چوخه اسفراین به نفرات اول هر وزن مبلغ ۵۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه یک پَک صنایع‌دستی و محلی شهرستان و به نفرات دوم هر وزن مبلغ ۴۰ میلیون ریال وجه نقد و به نفرات سوم هر وزن مبلغ ۳۰ میلیون ریال وجه نقد اهدا شد.

در مراسم امروز کشتی قهرمانی باچوخه کشور علاوه بر معاون وزیر ورزش و امور جوانان، مدیرکل تربیت بدنی وزیر علوم و تحقیقات، دبیرکل فدراسیون کشتی جهانی کشور، مشاور عالی استاندار و مدیران کل تربیت‌بدنی، سازمان میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی، فرماندار و نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و محلی حضور داشتند.

منبع : خبرگزاری فارس