راه اندازی بخش عملیات حرارتی طرح توسعه مجتمع صنعتی اسفراین

واحد عملیات حرارتی طرح توسعه مجتمع صنعتی اسفراین با تلاش شبانه روزی تیم مدیریتی و فنی این مجتمع از اول اسفند ماه سال جاری مورد بهره برداری آزمایشی قرارگرفته و آماده بهره برداری کامل است.

به گزارش ایدور نیوز مهندس شایسته، مدیر پروژه های توسعه مجتمع صنعتی اسفراین با اعلام این خبر گفت: با راه اندازی این بخش سالیانه در حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار تن به ظرفیت عملیات حرارتی این مجتمع که تا کنون یکی از گلوگاه های کاری می باشد اضافه خواهد شد. در نهایت راه اندازی این تجهیزات موجب تحویل بهنگام سفارشات مشتریان و توسعه صادرات محصولات این شرکت خواهد شد.

راه اندازی بخش عملیات حرارتی طرح توسعه مجتمع صنعتی اسفراین

راه اندازی بخش عملیات حرارتی طرح توسعه مجتمع صنعتی اسفراین

در این کارگاه تعداد ۴ دستگاه کوره واگنی جهت عملیات حرارتی انواع مقاطع فولاد آلیاژی با حداکثر ۱۱۰ تن با طول حداکثر ۱۲ متر نصب شده که دقت بسیار بالای این کوره ها در کنترل دما با انحراف دمایی + و – ۵ درجه باعث تولید محصولات با خواص مکانیکی یکنواخت در طول کل قطعات می شود. همچنین ۲ دستگاه مخزن با امکان کنترل دما به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب برای انجام عملیات کوئنچ تمپر پیش بینی و نصب گردیده است.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین مشتمل بر چند واحد می باشد که واحد ماشینکاری سنگین در حال بهره برداری آزمایشی بوده، تجهیزات آزمایشگاهی در مراحل پایانی تست و راه اندازی می باشد و بخش سوم تولید شمش به روش ESR با انجام موفقیت آمیز تست های گرم در مرحله تحویل نهایی و بهره برداری کامل است. بخش های ریخته گری مداوم و تابگیری و پوسته کنی نیز به امید خدا در سال ۹۶ به پایان خواهند رسید