وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از خودروی کوییک :

۱۸درصد از تولید ناخالص صنعت کشور مربوط به صنعت خودرو است

مراسم رونمایی از خودروی کوییک محصول جدید شرکت خودرو سازی سایپا ‌با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و ‌مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت و شماری از نمایندگان مجلس و مدیران صنایع برگزار شد.

به گزارش ایدرونیوز ، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم تاکید کرد که باید بعد ایمنی و مسائل محیط زیستی در صنعت خودرو مورد توجه قرار گیرد.

مراسم رونمایی از کوییک محصول جدید سایپا

مراسم رونمایی از کوییک محصول جدید سایپا

دکتر علی لاریجانی افزود : باید قبول کنیم بعد ایمنی و مسائل محیط زیستی در صنعت خودرو مورد توجه قرار گیرد، چون برخی مشکلات در کشور به این امور بر می‌گردد که در صورت توجه کم به آن مخاطرات و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

دکتر لاریجانی در مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا

دکتر لاریجانی در مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا

رئیس مجلس شورای اسلامی: نمی گویم همه سهم تصادفات در کشور بخاطر خودرو است که سهم آن معلوم است، اما هر چه بیشتر به بعد ایمنی خودروهای تولید توجه شود آرامش مردم و به دنبال آن آسایشی در کشور ایجاد می شود.

همچنین مهندس نعمت‌زاده امروز در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه بعد از برجام شرکت‌های خارجی وارد مذاکره با خودروسازان ایرانی شدند و تاکنون دو قرارداد خارجی بین ایران‌خودرو و سایپا با خودروسازان خارجی منعقد شده است.

وزیر صنعت در مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا

وزیر صنعت در مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا

وی با بیان اینکه قرارداد سوم و چهارم با خودروسازان خارجی نیز تا پایان امسال منعقد خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از این قراردادها در زمینه تولید خودروهای سنگین با مشارکت شرکت خارجی خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خودرو نقش مهمی در توسعه صنعتی کشور دارد. به گونه‌ای که حدود ۱۸ درصد از تولید ناخالص صنعت کشور مربوط به صنعت خودرو است.

وی افزود: در سال جاری تولید خودرو بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است و این روند ادامه خواهد یافت به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۴ تولید خودرو در کشور باید به سه میلیون دستگاه افزایش یابد که حداقل ۵۰ درصد آن با برند داخلی خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته در سایپا در سال گذشته این شرکت برای اولین بار پس از سال ۱۳۸۹ تاکنون سودده شده است، تصریح کرد: در گذشته سایپا مشکلات زیادی داشت و در گزارش تحقیق و تفحص مجلس نیز مشخص شد مشکل اصلی سایپا مشکل مدیریت و مشکل مالی است بنابراین به این جمع‌بندی رسیدیم که مدیری با تخصص مالی را به مدیریت یک شرکت منصوب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با این حال متاسفانه عده‌ای که در خرابکاری‌های گذشته سایپا دست داشتند، می‌خواستند مانع شوند با این حال ما مدیریت سایپا را تغییر دادیم و این شرکت توانست مشکلات را پشت سر بگذارد. به گونه‌ای که برای اولین بار از سال ۸۹ به این سو، در سال جاری سایپا سودده شد.

در ادامه این مراسم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ورود چندین خودرو جدید به سبد عرضه محصولات این گروه در آینده خبرداد و گفت: با استفاده از توان داخلی و طراحی پلت فرم های جدید خودرو در کنار تولید مشترک با برندهای معتبر جهانی، چهره صنعت خودروسازی کشور متحول می شود.

دکتر مهدی جمالی در مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا

دکتر مهدی جمالی در مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا

دکتر مهدی جمالی با اشاره به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه رشد صنعت خودروسازی کشور اظهارکرد: در قراردادهای خارجی خود، انتقال فناوری به قطعه سازان و استفاده از توانمندی های زنجیره تامین داخلی را برای ارتقا کیفیت محصولات تولیدی مدنظر قرار داده ایم.

وی حضور تولیدکنندگان خارجی در صنعت قطعه سازی کشور را عامل رشد کیفیت و دانش روز در ایران دانست و افزود: در چند روز گذشته قراردادهای بسیار خوبی در زمینه سرمایه گذاری خارجی برای تولید قطعات خودرو در ایران منعقد شده که شروع خوبی برای رشد این صنعت محسوب می شود.

وی راهکار اقتصاد مقاومتی را تنها عامل رشد صنعت خودروسازی ایران دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های داخلی و الگوبرداری از دانش روز جهانی دو بال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در گروه خودروسازی سایپا هستند که همواره مدنظر سیاست گذاران این مجموعه قرار داشته اند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: هماهنگی و همکاری بسیار خوبی میان گروه سایپا و قطعه سازان به وجود آمده که موجب رشد تولید در سایپا و همچنین شرکت های تامین کننده شده است.

دکتر جمالی خاطرنشان کرد: با برنامه های آینده نگران وزارت صنعت، معدن و تجارت، چهره صنعت خودروسازی کشور به زودی متحول خواهد شد و محصولات سال های آینده تولیدی در ایران، همپا با دانش روز جهانی خواهند بود.

وی با بیان این مطلب که گروه خودروسازی سایپا از قالب یک مونتاژ کار صرف مبدل به طراح و سازنده پلت فرم و خودرو در ایران شده است گفت: ماموریت های جدید گروه در سایه هدایت صحیح سرمایه به سمت تحقیق و توسعه شکل گرفته و آینده سایپا را می توان امروز در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو مشاهد کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اهمیت موضوع خدمات پس از فروش در گروه تصریح کرد: در این زمینه اقدامات موثری از قبیل راه اندازی و فعالیت مستمر مرکز ارتباط با مشتریان گروه سایپا زیر نظر مستقیم مدیریت ارشد مجموعه صورت گرفته و در آینده نیز با تحولات موثر در سازمان خدمات پس از فروش و اجرای روش های جدید خدمات ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: آمارهای موجود نشان می دهد میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش گروه سایپا افزایش یافته و به همان نسبت، کیفیت محصولات تولیدی نیز در سایه بازرسی و نظارت، افزایش یافته است.

دکتر جمالی در پایان خاطرنشان کرد: سایپا نظم و انضباط لازم را به دست آورده و حرکت بدون وقفه جریان تولید، ثبات لازم را نیز در سطح گروه افزایش داده است.