مهندس نعمت زاده در جمع خبرنگاران :

توسعه صنعتی سیستان و بلوچستان سرعت می گیرد

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان توسعه صنعتی استان را به همراه خواهد داشت.

به گزارش “شاتا” محمد رضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از واحد تولیدی پلیمر پاکت پرند زاهدان در جمع خبرنگاران افزود: دولت برای توسعه سیستان و بلوچستان برنامه های زیادی دارد که با گاز رسانی به این استان روند توسعه استان سرعت زیادی می گیرد.
وی با اشاره به آغاز اجرای طرح فولاد چابهار تصریح کرد:از دو سال پیش کارهای مطالعاتی این طرح آغاز شده و عملیات اجرایی واحد اول آن که آهن اسفنجی تولید می کند نیز شروع شده است.
نعمت زاده با اشاره به برنامه های توسعه شمال استان اظهار کرد:احداث کارخانه تولید لاستیک خودرو با ظرفیت ۵۰هزارتن لاستیک در شمال استان در دستور کار قرار گرفته و پس از کارهای مطالعاتی در مرحله خرید ماشین آلات است که با تامین اعتبار لازم روند احداث این کارخانه شتاب می گیرد.
وی درباره تولید کیسه های پلی پروپیلن در استان نیز اظهار کرد:سیستان و بلوچستان دو کارخانه سیمان دارد که کیسه های سیمان مورد نیاز خود را از استان های دیگر تامین می کردند که با افتتاح این کارخانه در فروردین ماه سال آینده تامین کیسه های مورد نیاز کارخانجات تسهیل می شود.
کارخانه پلیمر پاکت پرند زاهدان با سرمایه گذاری ۴٫۲ میلیون یورو و ۶۰میلیارد ریال با مشارکت بانک صنعت و معدن و اشتغالزایی ۶۶۰نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شهرک صنعتی زاهدان واقع شده و قرار است بهار سال آینده وارد مرحله بهره برداری شود.