وزیر صنعت ، معدن و تجارت در همایش تعالی سازمانی:

سطح بهره وری در کشور باید ارتقا یابد/ در بخش مدیریت تعارفات را کنار بگذاریم

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در بهره وری صنعت عملکردمان نسبتا خوب است اما در مجموعه ملی وضع چندان مناسب نیست و در بخش مدیریت نیز باید تعارفات را کنار بگذاریم.

به گزار ش ایدرونیوز ، مهندس محمدرضا نعمت زاده در چهاردهمین همایش تعالی سازمانی با بیان اینکه بهره وری خمیر مایه تعالی سازمانی است افزود: بهره وری نیروی کار بهتر از بهره وری سرمایه در کشور است و دوستان همت کنند و با یک روش اجرایی بهره وری را مورد مطالعه قرار دهند.

چهاردهمین همایش تعالی سازمانی

چهاردهمین همایش تعالی سازمانی

وی با بیان اینکه روش بهره وری دو گونه است یکی با مطالعات دانشگاهی و آسیب شناسی ،  که اغلب به توصیه و گزارش می انجامد و به نظر من اکثر این مطالعات بی حاصل و در کتابخانه ها باقی می ماند تصریح کرد: با تعارف نمی شود کشورداری کرد و سلامت جامعه را بوجود آورد بلکه باید جدی باشیم .
وی تاکید کرد : معتقدیم با این وضع سالها هم بگذرد بهره وری درست نخواهد شد و باید تصمیم بگیریم که در بخش صنعت ، معدن و تجارت و نیز بانکداری و کشاورزی و غیره  بهره وری را افزایش دهیم .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت یادآور شد : در دنیا بانک ها از محل خدمات ارایه داده شده به سود خود می رسند و بانک های ایرانی نیز باید شیوه های خود را در افزایش سود تغییر دهند.
نعمت زاده با بیان اینکه فوانین و مقررات پولی در برخی موارد بازدارنده است اظهار کرد: در کشور ما بانک ها مجاز نیستند ضمانت نامه ارزی صادر کنند و دنبال این هستیم که آن را آزاد و فضا را برای کار و توسعه باز کنیم.

وی افزود: اگر می خواهیم مشکل اشتغال را در کشور حل کنیم باید برخورد جدی داشته باشیم مثل همان کاری که رییس جمهور برای کاهش تورم انجام داد و در هر کاری اگر جدی باشیم به بهره وری می رسیم .
نعمت زاده گفت: سازمان های متعالی و سایر بخش ها می توانند بهره وری دولت را اصلاح کنند و ما در وزارت صنعت ، معدن و تجارت حاضریم به عنوان پایلوت این کار قرار بگیریم .
وی بااشاره به برجام و توفیقات بعد از آن افزود: چرا باید روی مسایلی مثل برجام که خیر ملت در آن است اختلاف داشته باشیم ،در اقتصاد نداشتن ال سی ، مبادله و تجارت با دنیا بسیار سخت است و نباید در چیزهای بدیهی اختلاف داشته باشیم و در مواردی که به خیر صلاح کشور است متحد و همراه باشیم.