سازمان مدیریت صنعتی با همکاری شرکت آتور د. لیتل برگزار کرد:

سمینار مدیریت ریسک

سمینار “مدیریت ریسک در واحدهای صنعتی” دوم اسفند ماه با حضور مدیران ارشد، کارشناسان و متخصصان این حوزه در ساختمان شماره ۲ سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش ایدرو نیوز بنقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، دکتر محمدعلی محمدی مدیرعامل، با اشاره به روند پرشتاب تغییر و تحولات در دنیا و افزایش دامنه ریسک اظهار داشت: مدیریت در کشور بیشتر تابع عکس العمل ها است و به انتظار اتفاق ها می مانیم تا در برابر آن واکنش نشان دهیم؛ در حالی که فلسفه مدیریت بحران و مدیریت ریسک در نگاه پیشگیرانه آنها است.

سمینار مدیریت ریسک

سمینار مدیریت ریسک

وی با تاکید بر لزوم بازتعریف ” مدیریت ریسک” خاطر نشان کرد: بحث مدیریت ریسک باید از شناخت، شروع و به تصمیم گیری درست منجر شود؛ مدیریت ریسک، مقوله ای نهفته در بطن تمامی تصمیم گیری های مدیریتی است که سیستم را به سمت تضمین و اطمینان بیشتر هدایت می کند.

دکتر محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی، توسعه ظرفیت مدیریتی کشور را به عنوان رسالت اصلی خود تعریف کرده ‌است و هر موضوعی که دغدغه‌ سازمان‌ها خصوصا بنگاه‌های اقتصادی باشد به دغدغه‌ سازمان مدیریت صنعتی نیز تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به حوادثی که در سال های اخیر در بخش های مختلف صنعت، مانند “پتروشیمی”، “حمل و نقل” و “ساختمان” رخ داده است؛ علت این وقایع را مربوط به شیوه های مدیریت دانست و اظهار داشت: هدف از تدوین استانداردهای مدیریت ریسک، قرار دادن چارچوب هایی در اختیار سازمان هاست تا هر سازمانی نسخه مربوط به حوزه تخصصی خود را به کار بندد.
وی در پایان با تشکر از شرکت “آرتور د. لیتل” برای همکاری در این سمینار، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، سازمان مدیریت صنعتی پروژه های همکاری مهمی با این شرکت به ویژه در حوزه مدیریت ریسک، راه اندازی کند.
در این سمینار همچنین دکتر علی محمد گودرزی، معاون پژوهش و توسعه کسب و کار سازمان مدیریت صنعتی اعلام کرد، در نظر داریم با تدوین یک الگوی مناسب؛ آموزش و ارزیابی شرکت ها، درآینده، به بخش های مختلف صنعت و خدمات، جایزه مدیریت ریسک اعطا کنیم.
در این سمینار همچنین، مهندس حمیدرضا عجمی مدیر “HSE” شرکت ملی صنایع پتروشیمی، “استیفن واتسون” ، “جیمز پری” و “استفانو میلانز” از شرکت “آرتور د. لیتل” با موضوعات جایگاه پتروشیمی و نقش مدیریت ریسک در برنامه های”HSE”؛ “نقش استراتژی و رهبری در مدیریت ریسک” ، “مدیریت ریسک در شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی” و “مدیریت ریسک در حوزه شهر و شهرسازی” به سخنرانی پرداختند.