مهندس نجفی منش:

قرارداد رنو ایدرو فرصت ارزنده ای برای رونق صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور است

مهندس نجفی منش گفت قرارداد ایدرو و رنو یکی از بهترین قراردادهایی است که تاکنون در حوزه خودروسازی و قطعه سازی منعقد شده است

قرارداد رنو ایدرو فرصت ارزنده ای برای رونق صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور است

به گزارش اداره اطلاع رسانی ایدرو ،‌مهندس نجفی منش عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفتگویی با بیان اینکه من بعنوان کسی که ۴ دهه در دو حوزه خودرو سازی و قطعه سازی فعال هستم ،‌ تاکید می کنم که قرارداد ایدرو و رنو بنفع صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور بوده و موجب رونق یافتن این صنایع می شود و جزو بهترین قراردادهایی است که تاکنون با طرف خارجی منعقد شده است.

مهندس نجفی منش افزود این قرارداد دارای مزایای فروانی برای صنایع خودرو و قطعه سازی می باشد .وی توضیح داد اولا شرکت رنو- نیسان که این قرارداد با آن منعقد شد جزو ۳ شرکت بزرگ دنیا در حوزه خودروسازی و قطعه سازی محسوب می شود و این بدین معنی است که آنان صنایع خودروسازی و قطعه سازی ما را درسطحی از پیشرفت دیدند که وارد یک معامله مهم با ما شدند و بدین ترتیب با عقد این قرارداد ،‌صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران با شبکه جهانی رنو پیوند می خورد و این اتفاق کمی نیست.از طرفی ، با اینکه سهم سازمان گسترش از ۴۰ درصد تجاوز نمی کند با این حال ،‌براساس این قرارداد ، ‌مدیریت جوینت وینچر بین رنو و ایدرو بصورت دوره ای خواهد بود.

مهندس نجفی منش در توضیح سایر مزیت های این قرارداد گفت در قرارداد پیش بینی شده است چنانچه سهم سازمان گسترش کاهش یابد ،‌بازهم اتخاذ تصمیمات مهم و کلیدی با اعمال نظر سازمان صورت می گیرد .

وی درباره خودروهایی که قرار است در اثر انعقاد این قرارداد تولید شوند اظهار داشت مدل نیوسیمبل و نیو داستر تا الان وارد بازار نشدند وهنوز از این خودروها رونمایی نشده است و آندسته که ادعا کردند این خودروها قدیمی است ، اطلاعی چندانی از این موضوع ندارند.وی افزود رنو متعهد شده است ۳۰ در صد تولیدات خودرا به بازارهای بین المللی عرضه کند و بعلاوه رنو تعهد داده است “هاب” یا مرکز طراحی و همچنین مرکز تحقیق و توسعه در ایران راه اندازی کند و این یک فرصت بسیار مناسب برای مهندسان ایرانی که از دانش روز در حوزه خودروسازی مطلع شوند.

عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو با اشاره به اینکه راه اندازی شبکه خدمات پس از فروش در ایران در این قرارداد پیش بینی شده است اظهار داشت ساخت موتور، گیربکس و همچنین شاسی نیز در ایران انجام خواهد گرفت.

وی افزود آورده طرف ایرانی در این قرارداد ،‌شرکت بن رو است که به قیمت کارشناسی ارزش گذاری شده و در واقع از طرف ایران پولی پرداخت نمی شود .

مهندس نجفی منش در پایان توضیح داد کشورهایی که در حال حاضر صنعت خودروسازی قابل توجهی دارند مانند چین ،‌کره جنوبی ،‌هند و برزیل تماما از همین مکانیزم جوینت وینچر یا شراکت با طرف های خارجی استفاده کرده و توانستند صنعت خودروسازی خودرا به جلو ببرند.