رئیس هیات عامل ایدرو در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو:

بازار ایران با شروطی بر روی همه شرکت های بزرگ خودروساز باز است

رئیس هیات عامل ایدرو در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو اعلام کرد : در سال ۹۵ علیرغم همه تحریم ها صنعت خودرو سال خوبی را پشت سر گذاشت

به گزارش ایدرونیوز ، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو  با اشاره به جایگاه صنعت خودرو در کشور و نقش پیشران آن در اقتصاد کشور تصریح کرد : بر اساس گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۷ درصد بود که دوبخش اصلی پیشران در این رشد اقتصادی بخش نفت و گاز و صنعت بودند و در بخش صنعت هم صنعت خودرو در این رشد نقش بالایی داشت . و این بدان معناست که دولت احترام خاصی به صنعت خودرو کشور دارد .

دکتر منصور معظمی افزود :  در سال ۹۵ علیرغم همه تحریم ها صنعت خودرو سال خوبی را پشت سر گذاشت  و ۴۰درصد تولید ما نسبت به سال گذشته افزایش داشت و تولید ما تا پایان امسال به یک میلیون و سیصد هزار دستگاه خواهد رسید .

چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو

چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو

رئیس هیات عامل ایدرو با مقایسه آمار نسبت متوسط خودرو در ایران به ازای هر ۲۱۰ نفر یک خودرو گفت : این مساله نشان می دهد که ظرفیت های خوبی در کشور برای صنعت خودرو وجود دارد و ما به صاحبان برندهای جهانی صنعت خودرو این ارمغان را می دهیم که سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران در بخش خودرو توسعه بهش خصوصی و فراهم آوردن شرایط لازم برای فعالیت آنهاست.

دکتر معظمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرصت طلایی برجام و امکان تعامل بیشتر شرکت های ایرانی با شرکای خارجی خاطر نشان کرد : صنعت خودرو پس از برحام با یک تلاش وافر توانست توفیق های خوبی را داشته باشد .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود : بازار ایران بر روی همه شرکت های خارجی باز است و هیچ محدودیتی برای فعالیت شرکت های بزرگ در ایران وجود ندارد منتهی  شروطی دارد که نخستین آن این است که این بازار صرفا برای صادرات انها نیست  و شرکتهای بزرگ بایستی مشارکت داشته باشند و یکی از ملزومات این مشارکت مساله صادرات و تولید برای صادرات است.

معظمی افزود : دومین شرط استفاده حداکثری از توان داخلی است و شرکتهای خارجی  بایست تلاش نمایند که سهم داخل را افزایش دهند و در کلیه قرارداد ها ساخت داخل در کلیه قراردادها در ابتدا  ۴۰درصد بوده و در یک دوره زمانی به ۶۰ تا ۸۰درصد برسد .

رئیس هیات عامل ایدرو سومین شرط ای مشارکت را تحقیق و توسعه عنوان و تصریح کرد : ما بنا نداریم تنها تولیدکننده باشیم بلکه ما بایست خودروساز باشیم و جهت گیری کلان نیز این است که ما خودروساز باشیم و بتوانیم طراحی کنیم.

معظمی چهارمین شرط را موضوع خدمات پس از فروش عنوان کرد و افزود : ما هنوز نتوانستیم رضایت مشتریان را جلب کنیم بنابراین تاکید بر این است که رضایت بیشتری را برای مشتریان خودمان فراهم آوریم.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه به موفقیت های صنعت خودرو پس از اجرای برجام اشاره و تصریح کرد : نخستین محصول مشارکت ایران خودرو و پژو اسفندماه وارد بازار می شود ، سایپا با سیتروئن قرارداد بسته و محصولشان نیمه اول سال آینده وارد بازار می شود .

وی افزود : محصول توافق رنو و ایدرو تا پایان سال ۲۰۱۷ و یا سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ وارد بازار می شود و قرارداد شرکت فولکس واگن و هیوندایی با شرکتهای ایرانی هم در شرف نهایی شدن و در آستانه قرارداد است.

معظمی همچنین پیگیری بحث خودروی برقی را یکی از دستورات جدی وزارت صنعت ، معدن و تجارت برشمرد و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی را به اطلاع عموم برسانیم .

رئیس هیات عامل ایدرو در پایان گفت همه این موارد نشن می دهد که صنعت خودرو توانست از فرصت های برجام به خوبی استفاده کند و امیدواریم در سال آینده رضایت مندی مشتریان را فراهم آوریم.