در نشست مشترك با مديران ايدرو مطرح شد :

دفتر تجاری سوئد در تهران آغاز به کار می کند

نشست مشترک هیات اقتصادی و صنعتی متشکل از صاحبان صنایع و مدیران عامل چند شرکت سوئدی با دکتر معظمی معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و تنی چند از معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد

به گزارش ایدرو نیوز ، ایلوا بری رییس هیات اقتصادی، صنعتی و بازرگانی سوئد در این نشست با اشاره به اینکه سوئدی‌ها برنامه‌های درازمدتی برای حضور در ایران دارند و شرکت‌های بسیاری از سوئد علاقه‌مند هستند با همتایان خود در ایران فعالیت مشترک داشته باشند اظهار داشت شرکت های متعددی با زمینه های فعالیت متنوع در هیات اعزامی به ایران همچون ولوو، اسکانیا ، اریکسون و…. حضور دراند و با همتایان ایرانی خود مذاکره خواهند داشت.

دفتر تجاری سوئد در تهران آغاز به کار می کند

دفتر تجاری سوئد در تهران آغاز به کار می کند

وی در خصوص ارتباطات بین‌بانکی بین ایران تصریح کرد : مدت زیادی است که مذاکرات بانکی شروع شده است و مذاکراتی نیز با بانک مرکزی برای برطرف کردن مشکلات انجام شده تا همتایان اروپایی بتوانند به سرعت کار خود را با ایران آغاز کنند.

رئیس هیئت اقتصادی، صنعتی و بازرگانی سوئد افزود انتقال تکنولوژی همزمان با آغاز همکاری میان شرکتهای دو کشور منتقل خواهد شد ضمن اینکه ولوو و اسکانیا با خط کامل تولید خودرو به ایران می ایند و اشتغالزایی برای ایرانی ها بیشتر می شود.

ایلوا بری همچنین با بیان اینکه دفتر تجاری سوئد در ایران افتتاح می‌شود ، افزود : اکنون با برداشته شدن تحریم ها فرصت های جدیدی ایجاد شده است و تصمیم ما برای افتتاح دفتر تجاری در ایران بیانگر اهداف ما برای همکاری در حوزه های تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه در آینده است.