معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي :

مایه سرافرازی است شرکت های پتروشیمی ،‌حائز رتبه بندی اول شدند

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در همایش نوزدهمین سال رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-100) که در در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد گفت افتخار داریم به عنوان نماینده صنعت پتروشیمی در نوزدهمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران حضور داشته باشیم و مایه سرافزاری من وهمکارانم در وزارت نفت است که شرکت های نفتی و پتروشیمی به عنوان سرامد شرکت های رتبه بندی قرار گرفتند.

به گزارش ایدرو نیوز مهندس مرضیه شاهدایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود ایران دارای ظرفیت ها و قابلیت های زیادی برای رشد واحراز رتبه بندی مناسب در طح بین المللی می باشد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی

به لحاظ ذخایر نفتی دارای رتبه بندی چهارم و به لحاظ ذخایر گازی دارای رتبه دوم هستیم که از لحاظ عملیاتی در رتبه اول قرار داریم .
وی اظهار داشت صنعت پتروشیمی به نوعی با رتبه بندی مناسب خود می تواند یکی از امید های اینده صنعت این کشور باشد .

بالاترین رتبه ، فروش بالاترین ارزش افزوده ، بیشترین سود اوری و بیشترین صادرات و بیشترین بازدهی فروش در صنایع داخلی متعلق به صنعت پتروشیمی بوده است و از این رو صنعت پتروشیمی یک صنعت موفقی در ایران محسوب می شود واعتبار جهانی برای کشورمان می اورد و این خود در جذب سرمایه گذاران خارجی به کشور اهمیت زیادی دارد.

معاون وزیر نفت افزود این صنعت سرمایه محور و دانش محور است و توسعه این صنعت مستلزم داشتن ارتباطات خوب بین المللی است و امروز در دوران پسابرجام و بهبود شرایط، شرکت های خارجی دانش محور وشرکت های بزرگی در حوطه پتروشیمی فعالیت دارند بدلیل همین ظرفیت ها امادگی خود را برای همکاری ابراز داشتند.

جوانان تحصلیکرده ،کارکنان متخصص و مجرب ،موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب وراهیابی به آبهای ازاد و مراکز عمده جهانی و وجود واحد های مکمل جزو ظرفیت های است که بابت رشد وشکوفایی صنعت پتروشیمی می گردد .

اکنون میزان تولید بالاتر رفته و تناژ تولید ما شاهد افزایش است . د رحال حاضر تولید ۶۴ میلیون ظرفیت برای ۵ سال اینده برنامه ریزی شده است و همگی ما باید در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش خام فروشی و بالا بردن بهره وری با یکدیگر همکاری کنیم