وزیر صمت در پنجمین رویداد صنعت دانش‌بنیان؛

اراده ما توسعه ظرفیت‌های داخلی در فن‌آوری خودروهای برقی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه پنجمین رویداد صنعت دانش‌بنیان، بر توسعه ظرفیت‌های داخلی در فن‌آوری خودروهای برقی تاکید کرد.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت صمت «عباس علی‌آبادی» ، در حاشیه پنجمین رویداد صنعت دانش‌بنیان که با محوریت خودروهای برقی برگزار شد، با بیان این مطلب، توسعه ظرفیت‌های داخلی را متوجه حوزه مهندسی دانست و گفت: در این زمینه ظرفیت‌های ساخت خوب است و باید بتوانیم در گلوگاه‌ها و محل‌هایی که ارزش افزوده بالایی دارد، به پلتفرم‌های مشترک توجه کنیم و به سمت خلق ارزش افزوده برویم.

وی تصریح کرد: انتظار ما بیش‌تر از شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی فن‌آوری خودرو برقی است، اسناد بالادستی در این زمینه به اندازه کافی وجود دارد که ما متکی به همین اسناد هستیم.

وزیر صمت راه حل فعلی برای مشکلات آلودگی هوا و سوخت، از جنبه اقتصادی و زیست محیطی را توسعه خودروهای برقی دانست و یادآور شد: تصمیمات باید متکی به صورت مساله باشد که خودرو برقی نیازی ملی در شرایط فعلی است.

برگزار شدن پنل اقتصاد و زیر ساخت خودروهای برقی در پنجمین رویداد صنعت دانش‌بنیان

در این پنل «محمد اسکویی» مدیر پروژه و رئیس مرکز تحقیقات به تشریح سند راهبردی و نقشه راه توسعه فن‌آوری و زیر ساخت خودروهای برقی پرداخت.

«عادل دمشقی» مدیر مرکز خودرو برقی و زیر ساخت مکو در این پنل مباحث اصلی در خصوص نیازمندی‌های زیر ساخت شارژ خودرو برقی در اماکن شهری را بیان کردند.

در پنجمین رویداد صنعت دانش‌بنیان و با حضور وزیر صمت امضای توافق نامه همکاری راهبری (کنسرسیوم) بین وزرات صمت، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت صنایع الکترونیک گلرنگ، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه راهبردی راز و گروه صنعتی آذین خودرو به منظور راه اندازی مرکز آزمون ایمنی و عملکردی خودروهای برقی و قطعات آن انجام شد.

همچنین قرارداد طرح مطالعاتی احداث ایستگاه شارژ در مسیر تهران- مشهد و قرارداد تهیه کتاب هدف گذاری طراحی خودروی برقی بین شرکت مکو و شرکت صنایع اتومبیل سازی فردا امضا شد.