ایدرو منتشر کرد:

کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

به همت معاونت برنامه ریزی و توسعه صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران کتاب فرصت های سرمایه گذاری ایدرو منتشر شد.

به گزارش ایدرونیوز، در این کتاب که به کوشش مدیریت مطالعات اقتصادی و توسعه کلان صنعتی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تدوین شده، مجموعه‌ای از طرح‌های سرمایه‌گذاری برای مشارکت با بخش غیردولتی و خصوصی ارایه گردیده است.

کتاب “فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایدرو” به دو زبان فارسی و انگلیسی و در ۳ فصل به رشته تحریر درآمده، که فصل اول شامل ماموریت‌ها و عملکرد ایدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، فصل دوم به رویکرد انتخاب طرح‌ها و روش اخذ تایید از مراجع مختلف پرداخته و در فصل سوم طرح‌های سرمایه‌گذاری در حال اجرا، آماده اجرا و در مرحله بررسی مقدماتی شرح داده شده است.

به غیر از ۱۱ طرح در دست اجرا، این سازمان درحال حاضر ۵ طرح مصوب تولید تایر خودروی سواری، تولید الیاف شیشه، تولید کاغذ مصنوعی، ایجاد خط ریسندگی نخ پلی استر- ویسکوز و احداث واحد بافندگی پارچه تاری– پودی را آماده اجرا دارد.

ایدرو همچنین با تمرکز بر رفع موانع فناورانه موجود به عنوان حلقه مفقوده شکل‌گیری زنجیره‌های ارزش صنعتی، سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی را در حوزه‌های صنایع پیشرفته تعریف کرده است و بر این اساس ۲۱ طرح جدید شامل تولید بنزین سوپر پلاس، تولید قطعات موتور هواپیما، تولید باتری لیتیوم – یون، توسعه فضای ابری، توسعه کاربرد چاپگر سه‌بعدی، تولید توربین‌های بادی، فناوری احیای اقلیم، ایجاد مرکز نوآوری ساخت و تولید، تولید آکریلو نیتریل، تولید مکمل امگا ۳، ایجاد پالایشگاه فرآوری پلاسما، توسعه فناوری استخراج و مایع‌سازی هلیوم از گاز طبیعی، تولید دارو از مواد مخدر و تولید آمینو اسید لیزین و… به عنوان طرح‌های در مرحله بررسی مقدماتی و آماده سرمایه‌گذاری معرفی شده‌اند.

ایدرو امیدوار است اجرای این طرح‌ها علاوه بر توسعه منطقه‌ای و حل مشکلات و چالش‌های فناورانه کشور در برخی صنایع به شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی کمک ‌کند.

ضمناً فایل کتاب “فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایدرو” در سایت www.idro.ir در دسترس فعالان صنعتی و علاقمندان به مشارکت در سرمایه‌گذاری طرح‌های صنعتی قرار داده شده است.