از کتاب فرصت های سرمایه‌گذاری ایدرو رونمایی می شود 

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از رونمایی کتاب فرصت های سرمایه‌گذاری ایدرو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایدرونیوز ، بابک احمدی با اشاره به اینکه متوسط رشد اقتصادی سالانه کشور در طول برنامه هفتم توسعه به میزان ۸ درصد هدف گذاری شده است ، گفت: ۳۵ درصد از رشد اقتصادی سالانه ( به میزان ۲/۸ درصد ) از محل رشد بهره‌وری کل عوامل تولید و تحقق بخش قابل توجهی از آن منوط به انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید است .

احمدی افزود: با توجه به اینکه روند سرمایه‌گذاری در کشور در سال‌های گذشته روندی کاهنده ای بوده و از طرفی روند تشکیل سرمایه ثابت خالص هم در سال های اخیر منفی بوده است ، لذا سازمان‌های توسعه‌ای همچون ایدرو به نیابت از دولت در تلاشند بخشی از تحقق این رشد اقتصادی را به عهده بگیرند.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: بر این اساس ایدرو به عنوان پیشران توسعه صنعتی کشور با شروع برنامه هفتم قرار است نقش پررنگ‌تری در این حوزه ایفا کند و این سازمان با اولویت بندی طرح‌های نیمه تمام و تعریف طرح‌های ایجادی یا توسعه‌ای متناسب با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی و آمایش سرزمینی ، مجموعه‌ای از طرح‌های سرمایه‌گذاری را برای مشارکت بخش غیردولتی و خصوصی آماده کرده است.

بابک احمدی با اشاره به سه فصل کتاب فرصت سرمایه‌گذاری ایدرو خاطرنشان کرد: در فصل اول کتاب ، ماموریت‌ها و عملکرد ایدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای تعریف شده است ، سپس در فصل دوم رویکرد انتخاب طرح‌ها و روش اخذ تایید از مراجع مختلف تشریح و در نهایت در فصل سوم طرح‌های سرمایه‌گذاری در حال اجرا ، آماده اجرا و در مرحله بررسی مقدماتی شرح داده شده است.

وی افزود: طرح‌های در دست اجرای ایدرو در حال حاضر ۱۱ طرح هستند، ۵ طرح نیز آماده اجراست و طرح‌های مقدماتی نیز ۲۱ طرح را شامل می‌شوند. رئیس هیئت عامل ایدرو تصریح کرد : این طرح ها علاوه بر توجه به توسعه منطقه ای به مشکلات و چالش های فناورانه کشور در برخی صنایع هم توجه دارد و اجرای این طرح علاوه بر حل این مشکلات و چالش ها به ایجاد تحرک در دیگر صنایع و شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی کمک می‌کند.