۱۰ هزار میلیارد ریال قرارداد سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار منعقد شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از انعقاد ۱۲۰ قرارداد جذب سرمایه‌گذار در این منطقه خبر داد و گفت: مجموع ارزش سرمایه‌گذاری این تعداد قرارداد ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

محسن اتابکی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: تاکنون امکانات زیرساختی آب، برق و گاز برای استقرار صنایع در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فراهم شده و ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری به بهره برداری رسیده است.

وی ارزش سرمایه گذاری در ۱۲۰ قرارداد منعقد شده را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مشکلات زیر ساختی برای استقرار صنایع در این منطقه رفع شده است.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی چهار طرح به مناسبت دهه فجر

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از افتتاح ۲ واحد صنعتی به مناسبت دهه فجر خبر داد و افزود: احداث واحد تولید لیفتراک با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه در گام نخست به ارزش۵۰۰ میلیارد ریال به علاوه یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی با اشتغال مستقیم ۲۵ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۵۰ نفر به بهره برداری رسید.

وی همچنین با اشاره به افتتاح واحد تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بیان کرد: این واحد تولیدی با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ تن محصولات آرایشی و ۱۲۰ هزار دستگاه برقی در گام اول افتتاح شد.

اتابکی ابراز کرد: در این طرح اقتصادی ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد و با بهره برداری از آن ۲۵ نفر به طور مستقیم و ۶۰ نفر غیرمستقیم مشغول به کار شدند.

این مسوول از کلنگ زنی ۲ طرح در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به حضور معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اشاره کرد و گفت: احداث مجتمع تجهیزات تبریدی و ساندویچ پنل به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال و یک میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی با اشتغال مستقیم یکهزار و ۲۰۰ نفر و غیرمستقیم سه هزار نفر کلنگ‌زنی شد.

وی اضافه کرد: کلنگ زنی طرح شبکه توزیع برق و روشنایی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال با ظرفیت اشتغال ۳۰ نفر به صورت مستقیم و پنج نفر غیرمستقیم نیز در دهه فجر انجام شد.

منطقه ویژه اقتصادی ۴٨٠ هکتاری گرمسار در دهستان لجران، بخش مرکزی شهرستان و در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری شرق پایتخت قرار دارد.

گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان با جمعیت ۷۹ هزار نفری قطب اقتصاد و صنعت این استان است که سهم ویژه‌ای در کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان دارد.

این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن بین دو استان تهران و سمنان، وجود امکانات زیر بنایی مناسب و استعدادها و منابع طبیعی و معدنی بسیار خوب از جمله معادن غنی نمک و سولفات سدیم، راه های ارتباطی تقریبا مناسب شامل راه های دسترسی جاده ای و ریلی و آزادراه گرمسار- قم، نیروی کار ساده و متخصص در منطقه و توانایی جذب سرریز جمعیت مناطق همجوار، امکان دسترسی و بهره برداری از شبکه گاز طبیعی و استفاده از گمرک‌های تهران و سمنان در امور صادرات و واردات از موقعیت بسیار مناسبی برای رشد و توسعه صنعت و معدن برخوردار است.