وزیر صمت در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان :

تحول واقعی برای رسیدن به صنعت هوشمند و دانش بنیان آغاز شده است

وزیر صمت در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان  با اشاره به استمرار برگزاری رویدادها و نمایشگاه های مرتبط با صنعت دانش‌بنیان گفت : این یک حرکت جدی است تا بتوانیم به واسطه آن صنعت کشور را هوشمند و دانش‌بنیان کنیم.

به گزارش ایدرونیوز ، وزیر صمت در دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با عنوان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» گفت: اکنون زمزمه انقلاب صنعتی پنجم به گوش می‌رسد و پیام آن این است که دوباره اصالت را به انسان بدهیم تا انسان به عنوان محور تحولات و عامل اصلی همواره می‌ماند.

عباس علی آبادی تاکید کرد: هوش انسانی هرگز تحلیل نخواهد رفت و همواره توسعه پیدا می‌کند اما این‌بار رقیبی به نام هوش مصنوعی دارد که باید خود را با آن به چالش بکشد. اما این اجازه به هوش مصنوعی داده نمی‌شود که به انسان برتری پیدا کند. انسان می‌تواند خالق باشد و به همین دلیل خلیفه خداست و هوش آن همیشه رو به توسعه است؛ اما با تمام اینها اگر از هوش مصنوعی غافل شویم، تاثیرات آن را در جامعه می‌بینیم.

وزیر صمت خاطرنشان کرد : با برگزاری یک سلسله همایش های مختلف که تاکنون ۲ همایش برگزار شده تلاش می کنیم تا ارتباط دولت و با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بیان افزایش دهیم و آن را به یک ارتباط ارگانیک و نزدیک تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم در کنار همایش، نمایشگاه هم داشته باشیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان فضایی برای عرضه محصولات خود داشته باشند. در آینده نزدیک این همایش‌ها به بازارگاهی برای یافتن بازار فروش محصولات بدل می‌شود.

علی آبادی تصریح کرد : باید تلاش زیادی در راستای صنعت هوشمند دانش بنیان داشته باشیم در غیر این صورت همسایگان ما در این حوزه از ما سبقت می گیرند و بعدها غصه می خوریم.