شهردار تهران در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان:

بزرگ‌ترین شهرک علم و فناوری منطقه در ایران احداث می‌شود

شهردار تهران در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان از احداث بزرگترین شهرک علم و فناوری منطقه در ایران خبر داد.

به گزارش ایدرونیوز، شهردار تهران در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» اظهار داشت: ما در پارک ولایت پارک علم و فناوری ایجاد کرده ایم؛ بنا داریم کارخانه های نوآوری در آنجا بنا کنیم؛ ۹ کارخانه نوآوری در شهر تهران ایجاد کرده ایم که حلقه های بعد از این شهر فناور و پارک علم و فناوری خواهند بود.

وی ادامه داد: سه ناحیه نوآور در تهران را لکه گذاری کرده و ۱۲ خدمت را در آنجا تعریف کردیم‌؛ ایجاد نمایشگاه دائمی علم و فناوری در پارک گفت وگو که بخشی از آن برای این موضوع ساخته و اصلاح شده است.

علیرضا زاکانی افزود: توجه به شهروندان و مشارکت آنان برای ساخت شهر فضای جدیدی را برای همه ساکنان ایجاد می کند.

زاکانی گفت: باید زیرساخت های هوش مصنوعی را بعد از درک درست فراهم کنیم تا گام های بعدی را برداریم.

شهردار تهران گفت: باید در شهر و برای تحقق مدینه فاضله بازنگری اساسی در کارها و اقدامات کرده و جامع تر نگریست.

وی اظهار داشت: شهرداری تهران سرمایه گذاری زمانی، فکری و مادی ویژه ای با تعریف نقشه راه برای هوشمندسازی تهران کرده است.

شهردار تهران افزود: ۸۵۰ خدمت در شهر تهران داریم که ۸۵ سامانه برای آن در نظر گرفته ایم؛ سوپر اپلیکیشن ویژه ای برای خدمات جامع به مردم شهر تهران در نظر گرفته ایم که از مهرماه در حال فعالیت است؛ سوپر اپلیکیشن شهرزاد هم برای ارایه خدمات به تهرانی ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: امروز وزارت صمت بر مدار برقی سازی خودرو و وسایل حمل و نقل متمرکز است که شهرداری تهران هم در خدمت این موضوع است؛ وزارت ارتباطات و فناوری هم در مسیر توسعه خدمات فیبر و ICT است که شهرداری هم همراه آنان است‌.