وزیر علوم در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان:

تاکید بر نظام مند شدن ارتباط جامعه علمی و دانشگاه

وزیر علوم در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان گفت: ارتباط بین جامعه علمی و دانشگاه باید نظام مند شده و این مسیر در اینده ادامه پیدا کند.

به گزارش ایدرونیوز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز پنج شنبه ۲ آذر در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» اظهار داشت: عزم و اراده وزارت صمت برای توسعه همکاری ها بین دانشگاه و صنعت مشهود است و باید این برنامه به صورت نظامند جلو برود.

محمدعلی زلفی گل افزود: بحث هوشمندی باید فراتر از شهر دیده شود و باید به سمت زندگی فردی و اجتماعی هوشمند برویم.

وزیر علوم تصریح کرد: به جای شهر هوشمند باید از شهر دانا بگوییم؛ استفاده مطلوب و موثرتر از هوش و دانایی در شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و فقط نباید به شهر هوشمند و استفاده از تکنولوژی در آن فکر کرد.

وی افزود : وقتی واژه شهر هوشمند را می گوییم معنایش استفاده از تکنولوژی در شهر است ولی وقتی از واژه شهر دانا می گوییم توجه به علوم انسانی که در آن معرفت و مدارا و اخلاق و انسانیت باشد مدنظر است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در رویدادهای بعدی باید از علوم انسانی، دینی و هنر استفاده کرد تا آنها از آرامش در شهر دانا و هوشمند برای ما بگویند.

وی گفت: بهترین جا برای اقتدار ملی ، سرمایه گذاری در زمینه علم و فناوری و دانش است و بهترین مکان برای آن دانشگاه است و اگر ریالی در این بخش ها هزینه کنیم میلیاردها تومان در آینده کشور آورده بدست می آید.