همکاری مگفا و مبین نت برای رشد زیر ساخت های هوشمند سازی صنایع

مدیران عامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) و شرکت ارتباطات مبین نت با هدف رشد زیرساخت های هوشمندسازی صنایع تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایدرو نیوز ، از محورهای عمده این تفاهم نامه می توان به همکاری مشترک در زمینه پیاده سازی و توسعه هوشمند سازی ، مشارکت برای دستیابی به حداکثر توان فنی و اجرایی در زمینه سازی، مشاوره، پیاده سازی و توسعه هوشمندسازی، راهبردی و ایجاد تحول دیجیتال مورد نیاز کشور و کسب و کارهای بازار هدف مشترک اشاره داشت .

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در مراسم امضای این تفاهمنامه با تاکید براینکه هوشمندسازی منجر به افزایش راندمان و کارایی صنایع در عرصه های مختلف می شود،گفت: صنایع چاره ای جز هوشمندسازی ندارند ، بنابراین باید از این فرصت ها و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و پیشتاز بهره ببرند.

علی اصغر انصاری امضای تفاهم نامه همکاری مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) و شرکت ارتباطات مبین نت را یک راهبرد موثر در اجرای طرح هوشمندسازی عنوان کرد و گفت: با این تفاهم نامه شاهد رشد اقتصادی در سطح کلان خواهیم بود.

انصاری افزود : دو نهاد گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) و شرکت ارتباطات مبین نت اقدامات خوب و کارهای موثری را برای ورود صنایع به بخش هوشمندسازی انجام داده اند که امیدواریم تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) هم در این مراسم با تاکید بر اینکه هوشمندسازی تاثیرات عمیقی بر رقابتی سازی صنایع خواهد داشت، گفت: در آستانه ورود به انقلاب صنعتی چهارم هستیم باید زمینه زیرساخت های هوشمندسازی در صنایع را ایجاد کنیم .

حسین مهویدی افزود: هوشمندسازی در صنایع منجر به صرفه جویی در هزینه ها، سودآوری و رقابت پذیری می شوند هر چند اعتقاد داریم این کار سختی است اما با هماهنگی نهادهای مختلف از جمله وزارت ارتباطات و صمت این امر شدنی است.

مهویدی درباره تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه پیاده سازی و توسعه هوشمندسازی، گفت: مگفا با توجه به ماموریت ذاتی خود اقدامات لازم جهت ارائه طرح های it و ict با محوریت هوشمندسازی صنایع و کسب وکارهای بازار هدف خود، با در نظر گرفتن توانمندی مبین نت و با تعریف پروژه های مشخص و مشترک مدنظر و اجرا خواهد کرد.

مدیرعامل مگفا همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کارها در هوشمندسازی صنایع ایجاد می شود، گفت: خودروهای برقی یکی از جلوه های هوشمندسازی است که اکنون زیرساخت های آن از سوی وزارت صمت در حال ایجاد است.