معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو عنوان‌کرد:

توافق کلان و حمایت برای اجرای ۳ زیر ساخت صنعت دانش بنیان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان اعلام کرد : توافق کلان و حمایت برای اجرای ۳ زیرساخت صنعت دانش بنیان در دستور کار قرار دارد .

به گزارش ایدرو نیوز ، معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست خبری دومین رویداد ملی «صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند» با اشاره به اینکه ماموریت ایدرو و همواره پیشرو بودن در نوسازی صنایع است، اظهار داشت: این سازمان فناوری و دانش جدید را وارد صنایع کرده و مشارکت در سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک‌پذیری را پیگیری می‌کند.
بابک احمدی افزود: این سازمان متولی هوشمندسازی شهر نیست، اما جذب سرمایه، تامین ابزار و صنایع شهر هوشمند را در حوزه فناوری پیگیری می کند.


وی تصریح کرد : حوزه‌های محوری حمل و نقل، تغییر اقلیم در صنایع مرتبط، شهر هوشمند و صنایع پتروشیمی مرتبط با دانش‌بنیان‌ها، صنعت آب و … از دیگر مواردی است که ایدرو به دنبال آن است .
معاون وزیر صمت با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند در دوم آذرماه گفت: هدف اصلی از برگزاری این همایش، جریان سازی در بدنه دولتی و خصوصی در خلق ایده‌ها، عملیاتی کردن آن و در نهایت تجاری و صنعتی سازی است.
احمدی ادامه‌داد: باید هدایت پژوهش‌ها را از نقطه دانشگاهی شروع و تا رسیدن به مرحله تجاری سازی از آنها حمایت کنیم. برای تحقق این راهبرد نیاز به هماهنگی و توافق با وزارت علوم و فناوری و معاونت علمی و دانش بنیان ریاست جمهوری است. ‌
رئیس هیات عامل ایدرو خاطرنشان کرد : باید از ظرفیت معافیت های مالیاتی، سرمایه گذاری و سایر موارد در هوشمندسازی صنایع بهره برد. از این رو سه زیرساخت بزرگ حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله نمونه سازی، ساخت سریع و تولید نیمه‌صنعتی را در دستور کار داریم.
رییس هیات عامل ایدرو عنوان‌کرد: فضاهای صنعتی و زیرساخت‌ها را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده و برای رسیدن آنها به بلوغ، تجاری سازی می کنیم و امیدواریم این حمایت‌ها تبدیل به جریان‌سازی و ایده ها تبدیل به محصولات فناورانه شود.
وی با بیان اینکه شهر هوشمند بدون مدیریت اطلاعات و تکنولوژی ها معنا ندارد، گفت: باید فرهنگ‌سازی در این عرصه ایجاد شود، همچنین یک موضوع جدی که باید بر روی آن کار شود هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های کشور است، ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسات مختلف بر موضوع شرکت های دانش بنیان تاکید کردند.
احمدی با اشاره به امضای تفاهمنامه ای در همین زمینه با دانشگاه شهید بهشتی، افزود: باید از ظرفیت‌های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در هوشمندسازی شهر و صنایع مربوطه بهره برد.
وی خاطرنشان‌کرد: ایدرو به‌منظور ایده‌سازی، با معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همکاری می‌کند.
معاون صنایع پیشرفته ایدرو و دبیر کار گروه صنعت دانش بنبان وزارت صمت هم در این نشست خبری ابعاد دیگری از دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان را تشریح کردند.