در سومین کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی مطرح شد :

حاکمیت شرکتی تنظیم گر روابط میان ذی‌نفعان بازار سرمایه

سازمان مدیریت صنعتی سومین کنفرانس بین المللی راهبری شرکتی را با حضور مسئولان، مدیران ارشد سازمان‌ها و صاحب‌نظران این حوزه با موضوع اصلی رابطه هیات مدیره و مدیرعامل در تحقق اهداف نظام راهبری شرکتی در مرکز همایش‌های این سازمان برگزار کرد.

به گزارش ایدرو نیوز ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این همایش در خصوص حاکمیت شرکتی و تنظیم روابط میان ذی‌نفعان بازار سرمایه اظهار داشت: ایجاد تعادل بین منافع ذی‌نفعان بازار سرمایه یکی از مباحث جدی موردنظر ما در بازار سرمایه طی سال‌های اخیر بوده است.


مجید عشقی ادامه داد: حاکمیت شرکتی یکی از دغدغه‌های جدی ما در سازمان بورس و اوراق بهادار است که در حوزه ناشران و همچنین نهادهای مالی معنا پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: اگر حاکمیت شرکتی به‌درستی پیاده‌سازی شده و به تعادل بین منافع ذی‌نفعان منتج شود در وهله اول به حمایت از منافع سرمایه‌گذاران منتهی می شود. این موضوع همچنین افزایش شفافیت و افشای اطلاعات درست را به دنبال داشته و سلامت بازار را تضمین خواهد کرد.

عشقی تصریح کرد: اجرای حاکمیت شرکتی با توجه به فضای حاکم بر بازار سرمایه، گسترش جامعه سهامداری به ۶۰ میلیون نفر، فعالیت هزار نهاد مالی و … امری گریزناپذیر است و با اجرای آن می‌توانیم بازار سرمایه سالمی داشته باشیم.


دبیرعلمی کنفرانس بین المللی راهبری شرکتی نیز ضمن بیان اهمیت برنامه‌های آموزش و توانمندسازی اعضای هیات مدیره، به تشریح وضعیت فعلی راهبری شرکتی در کشور پرداخت و بر لزوم توجه به مدل‌های شایستگی در انتصاب هیات مدیره و مدیران عامل تاکید کرد.

ابراهیم شیخ همچنین در خصوص تشکیل کمیته‌‌های هیات مدیره و اجرای آیین نامه حاکمیت شرکتی شرکت‌های بورس، آیین نامه انتظام‌بخشی به شرکت های دولتی و سایر قوانین و مقررات ناظر توضیحاتی ارائه کرد.

دبیرعلمی کنفرانس، حمایت از سهامداران خرد، اصلاح قانون تجارت، توانمندسازی ارکان راهبری شرکتی، تربیت مشاوران، تقویت حسابرسی داخلی، سیاست های تشویقی، تقویت مکانیزم های راهبری شرکتی برای ورود به بورس، توسعه تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی و تقویت نظارت های بیرونی را از عوامل موثر در توسعه راهبری در کشور عنوان کرد.

در سومین کنفرانس بین المللی راهبری شرکتی، خدمات کلینیک راهبری شرکتی ویژه مدیران عامل و اعضای هیات مدیره به منظور پاسخگویی و مشاوره به آنان ارائه شد. علاوه بر این، کتب، نشریات و مقالات برجسته مورد تایید در سومین کنفرانس بین المللی راهبری شرکتی معرفی شد.