جزئیات پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین زیست پالایشگاه ایران

به گفته کیوان شیدانی، از سال ۲۰۰۰ تقریبا در ۹۰ کشور دنیا به مقادیر ۵، ۷، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ درصد بیواتانول اضافه می‌شود، در واقع بیواتانول سوخت زیستی بوده و یکی از پایدارترین مواد آن ذرت دامی است.

مدیر عامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس معتقد است، موضوعاتی پیرامون انرژی‌های نو و انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از مباحث مهم در دنیای امروز را ایفا می‌کند و سهم بسیار مهمی در بازار آینده انرژی دنیا را به خود اختصاص می‌دهد.

کیوان شیدانی در برنامه امروز بورسان عنوان کرد: بیواتانول سوختی به عنوان اکتان افزای پاک وارد سیستم پالایشگاهی می‌شود و در پالایشگاه به بنزین افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: در پالایشگاه‌ها برای افزایش عدد اکتان بنزین و افزایش کیفیت سوخت یکسری روش‌ها وجود دارد. همیشه در پالایشگاه یک اکتان افزای خارجی به لحاظ فنی و اقتصادی می‌بایست به بنزین اضافه گردد. در گذشته تترا اتیل سرب مورد استفاده قرار می‌گرفت که به دلیل مسائل زیست محیطی از چرخه خارج شد. از سال ۱۳۷۹ در کشور MTBE و برخی دیگر از اکتان افزاها به بنزین افزوده شد.

شیدانی بیان کرد: از سال ۲۰۰۰ تقریبا در ۹۰ کشور دنیا به مقادیر ۵، ۷، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ درصد بیواتانول اضافه می‌شود، در واقع بیواتانول سوخت زیستی بوده و یکی از پایدارترین مواد آن ذرت دامی است.

در برنامه امروز بورسان امین شجاعی دکترای اقتصاد بین‌الملل به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه هم مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات در بورس کالا را بررسی کرد. در بخش پایانی، کیوان شیدانی مدیر عامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس به تشریح جزئیاتی از پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین زیست پالایشگاه ایران پرداخت.