مدیرعامل ماشین سازی تبریز می گوید :

برای جذب سرمایه گذاری و نوسازی ماشین آلات ، ماشین سازی تبریز باید از فهرست واگذاری دولت خارج شود

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در این کارخانه خروج این گروه صنعتی از فهرست واگذاری دولت را خواستار شد و گفت : با تحقق این موضوع می توان زمینه سرمایه گذاری برای خرید ماشین آلات جدید برای خطوط تولید فراهم می شود.

داود یعقوبی بقا با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در این گروه صنعتی، گفت: با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در این مرکز می توان قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت های پخش و پالایش فراورده های نفتی و صنایع دفاعی را تامین کرد.

یعقوبی بقا، افزود: با توجه به بالا بودن تنوع و تعداد قطعات تولیدی این گروه صنعتی و تغییر روش های تولید در دنیا، نیاز به جذب کارآفرینان و متخصصان فعال شرکت های دانش بنیان در این مجموعه وجود دارد تا حوزه فناوری تولید قطعات خود ماشین سازی تبریز و سایر صنایع گام های اساسی برداشت.

وی فرسودگی ماشین آلات این گروه صنعتی و قرار گرفتن آن در فهرست سازمان خصوصی سازی را از عمده مشکلات این شرکت اعلام و اظهار کرد: بعد از تصمیم به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی در سال ۱۳۹۰ تاکنون مشکلات متعددی برای این شرکت ایجاد شده و ساختار سازمانی آن بهم خورده است.

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز گفت: با بروز این مشکلات نیروهای کاربلد، توانمند و متخصص از مجموعه جدا شده و با توجه به قرار گرفتن در فهرست واگذاری، امکان سرمایه گذاری در آن میسر نمی شود.

یعقوبی بقا، با اشاره به تلاش مدیران استانی و دستور رئیس جمهور برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات این مجموعه، ادامه داد: تلاش می شود با تبدیل دارایی های غیرمولد به دارایی های مولد موضوع نوسازی ماشین آلات آن انجام شود.

در این مراسم همچنین تفاهم نامه همکاری بین گروه ماشین سازی تبریز و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی امضا شد.