وزیر صمت در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران:

ایدرو باید پیشران صنعت کشور باشد

وزیر صمت با تاکید بر اینکه وزارت صمت دنبال تصدی‌‌گری نیست، گفت: باید در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه به‌دنبال سیاست‌گذاری باشیم و مسیر را برای فعالیت بهتر و بیشتر بخش خصوصی و مردم هموار کنیم.

به گزارش ایدرونیوز ، مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای عملکرد سال ۱۴۰۱ با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت، رئیس هیات عامل ایدرو و اعضای مجمع (نمایندگان وزارتخانه‌های صمت، ‌نیرو، ‌دفاع، ‌اقتصاد،‌ تعاون و سازمان برنامه و بودجه) همچنین نمایندگان سازمان حسابرسی در وزارت صمت برگزار شد.

 

علی‌آبادی در ابتدای این جلسه با اشاره به انتظارات سه گانه مقام معظم رهبری، قانون و افکار عمومی از مجموعه دستگاه‌های فعال در حوزه صنعت گفت: همه باید با توجه به شعار سال بر محوریت تولید تمرکز کنیم زیرا با رشد تولید می توان تورم را نیز مهار کرد.

 

وی رعایت قانون را الزامی خواند و در خصوص انتظارات مردم تاکید کرد: صدای مردم و مشتریان باید شنیده شود و ارزیابی‌های دوره‌ای در این خصوص باید صورت گیرد.

 

وزیر صمت در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت صمت به‌دنبال تصدی‌گری نیست، خاطرنشان کرد: بایست در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه به‌دنبال سیاست‌گذاری باشیم و مسیر را برای فعالیت بهتر و بیشتر بخش خصوصی و مردم هموار کنیم.

 

وی حرفه‌ای بودن، بین‌المللی شدن و همکاری با برندهای معتبر جهانی را از ضروریات تولید صادرات محور ذکر و یادآور شد: در تولید اصل بر صادرات است و در این راه باید مقدمات و بستر لازم را فراهم کنیم.

 

وزیر صمت با بیان اینکه وقتی صحبت از صادرات می‌کنیم، منظورمان خام‌فروشی نیست، بلکه صادرات محصولات دانش پایه است، تصریح کرد: ایدرو باید به سمت انقلاب صنعتی ۴ و ۵ حرکت کند و گلوگاه‌های فن‌آوری را شناساسایی و در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

 

وی ابراز امیدواری کرد با حرکت در مسیر درست، ایدرو را بتوان به یک مجموعه دانش‌بنیان و ثروت‌ساز تبدیل کرد و همچنین رعایت اصول اخلاقی در کار ها را ضروری توصیف و بر شفافیت، پاک دستی و مقابله با فساد و رانت تاکید کرد.

 

معاون وزیر و رئیس هیأت عامل ایدرو نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد.

 

«بابک احمدی» سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، همچنین تعامل پرشتاب‌تر ایدرو و بخش دانشگاهی و فناور کشور در کنار رویکردهای نوین تأمین سرمایه برای پروژه‌های صنعتی از محل مشارکت‌ها و جذب از بخش‌های غیر دولتی را به عنوان اولویت‌های مهم مدنظر ایدرو بر شمرد.

 

در این نشست همچنین گزارش سازمان حسابرسی کشور به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل قرائت و پاسخ‌های لازم از سوی هیات عامل ایدرو مطرح شد.