فعالیت های کانون بازنشستگان سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران در قالب انجمن پويا

جایگاه پویایی پیشکسوتان و یاوران ایدرو برقراراست

در حالی که در بعضی از سازمان ها ، بازنشستگان به حاشیه رفته و از توان انها استفاده نمی شود کانون بازنشستگان ایدرو که از بزرگان صنعت کشور هستند فعالیت های خودرا ادامه داده و با ارائه مشاوره های متعدد هرکجای صنعت که نیاز داشته باشد بدون چشمداشت آماده همکاری است ودر این زمینه برنامه های خوبی در دست اجرا دارد.

ارائه خدمات علمی، فنی، اقتصادی، و سایر تخصص ها به بخش صنعت و اقتصاد کشور بخشی از اهداف تاسیس انجمن پویا از سوی بازنشستگان سازمان گسترش جهت ادامه همفکری و همیاری با این سازمان توسعه ای می باشد.

به گزارش ایدرو نیوز در نیمه دوم سال ۱۳۹۲ با حضور جمعی از مدیران ارشد و میانی، و همکاران پیشکسوت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و همچنین برخی مدیران شاغل در سازمان، ایده تاسیس انجمن پیشکسوتان ایدرو مطرح، و پس از نشستهای متعدد، همفکری، و بررسیهای لازم توسط این هیات موسس، تشکیل انجمن پویا( پیشکسوتان و یاوران ایدرو)پایه گذاری، و سرانجام در آبان سال ۱۳۹۳ تاسیس آن در جمع شورای عالی با حضور کلیه بازنشستگان و ضمن تصویب مرامنامه و انتخاب هیات امناء رسمیت پیدا کرد..
انجمن پویا انجمنی است صنفی، غیرانتفاعی، و غیرسیاسی که اعضای آن را بازنشستگان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تشکیل می دهند.
بنا به این خبر اهداف انجمن علاوه بر اصلاح نگرش نسبت به مفهوم بازنشستگی، ایجاد همبستگی دوباره بین اعضاء، ارائه خدمات رفاهی- فرهنگی به آنها، و استفاده از توانمندیهای اعضاء در ارائه خدمات علمی، فنی، اقتصادی، و سایر تخصص ها به بخش صنعت و اقتصاد کشور است.
انجمن پویا از ۶ کمیته تحت عناوین: کمیته پشتیبانی، کمیته اطلاع رسانی و انتشارات، کمیته آموزش و سرمایه های انسانی، کمیته مشاوره مدیریت و مطالعات راهبردی، کمیته مهندسی و فناوریهای نوین، و کمیته مشاوره تامین منابع مالی تشکیل شده است که اعضاء هر کمیته دارای تخصص مربوط به فعالیتهای آن کمیته و آماده ارائه خدمات مشاوره به بخشهای مختلف صنعتی و اقتصادی کشور هستند. در حال حاضر کمیته های اطلاع رسانی و انتشارات، پشتیبانی، و آموزش فعال هستند.
انجمن پویا دارای هیات امنایی مرکب از ۹ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل است.
اولین هیات امنای انجمن که در آبان ماه سال ۱۳۹۳ انتخاب شدند عبارت بودند از آقایان: محمدهاشم رکن، سیدمصطفی هاشمی طباء، سیدابوالحسن خاموشی، مهدی مفیدی، حسن رمضانیانپور، علیرضا معبودی، حسین فریزهندی، عبداله طالبی، و خانم شهره شهیدی به عنوان اعضاء اصلی، و آقایان عبدالرسول هادیزاده و احمد نعمت بخش به عنوان اعضاء علی البدل.
دومین هیات امنای انجمن که در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ توسط شورایعالی انتخاب شدند عبارت بودند از آقایان: محمدهاشم رکن، سیدمصطفی هاشمی طباء، سیدابوالحسن خاموشی، مهدی مفیدی، علیرضا معبودی، محمدرضا محمودی، عبداله طالبی، و خانمها شهره شهیدی و زهرا شانس به عنوان اعضاء اصلی، و آقایان عبدالرسول هادیزاده و حسن رمضانیانپور، به عنوان اعضاء علی البدل.
اقداماتی که انجمن پویا طی سالهای ۱۳۹۳ الی ۱۳۹۵ برای پیشکسوتان انجام داده، به شرح زیر است:
• بهره بردای از درگاه انجمن پویا در سال ۱۳۹۴
آدرس درگاه انجمن پویا : www.pooyasociety.com
پست الکترونیک انجمن پویا : info@pooyasociety.com
تلگرام پویا : https://telegram.me/pooyasociety
• ارائه مقالات متعدد در زمینه های مدیریت، صنعت، سلامت، معرفی کتب، و … در درگاه انجمن
• راه اندازی کتابخانه انجمن
• برگزاری دوره های آموزشی برای اعضاء و نیز فرزندان اعضاء با شرایط ویژه

• و همچنین فراهم کردن تسیلاتی نظیر قرض الحسنه ،‌بیمه های عمر و سرمایه ،برگزاری تورهای زیارتی، گردشگری، و بازدید از موزه ها و آثار تاریخی-فرهنگی کشور و برگزاری مسابقات ورزشی و جلسات کوهپیمایی از دیگر فعالیتهای این انجمن است.