با تسهیل گری ایدرو انجام شد :

بهم رسانی ۱۷ هزار میلیاردی شرکت های دانش بنیان با صنایع نیازمند

معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : این سازمان در راستای وظایف توسعه ای و تسهیل گرانه خود تاکنون زمینه بیش  از ۱۳۰  قرارداد بهم رسانی بین شرکت های دانش بنیان و فناور با واحد های دارای نیاز در بخش تولید و صنعت را  به ارزش بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال  فراهم آورده است .

محسن صالحی نیا با اشاره به طرح رسوخ فناورانه که از سال گذشته از سوی وزارت صمت به ایدرو سپرده شده ، گفت : در جریان این طرح ایدرو اقدام به شناسایی دقیق نیازهای فناورانه واحد های تولیدی از یک سو  و  شناسایی شرکت های دانش بنیان توانمند از سوی دیگر  نموده و  با  پیوند ظرفیت ها و توانمندی های  شرکت های دانش بنیان و نیازهای  فناورانه کارخانجات صنعتی  در نهایت بهم رسانی کسب و کار بین آنها در قالب تعریف پروژه های فناورانه را انجام داده است.

وی ادامه داد : اجرای این طرح علاوه بر توسعه داخلی سازی محصولات فناورانه و دانش بنیان و کاهش واردات این اقلام، موجب توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان گردیده و افزایش درآمد زایی و اشتغال زایی اینگونه شرکت ها  را که عموما نوپا هستند ، در پی دارد.

رئیس هیات عامل ایدرو  به برخی از محصولات فناورانه در راستای اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: دستگاه فلومتر اولتراسونیک مورد استفاده در صنایع آب و فاضلاب و صنعت نفت با صرفه جویی ارزی ۲۵ هزار دلار ، سانتریفیوژهای توپولار، دکانتور و سنگ مخزن مورد استفاده در صنایع دارویی، غذایی و صنایع نفت و گاز با صرفه جویی ارزی فعلی ۳۵۰ هزار دلار  و پیگ های هوشمند MFL  مورد استفاده برای پایش سلامت خطوط لوله نفت و گاز با پتانسیل صرفه جویی ارزی در صورت توسعه بازار ۲۰ میلیون دلار از جمله این طرح ها است .
به گفته محسن صالحی نیا ، نقش صندوق های حمایتی از قبیل صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر مراکز حمایتی در تامین منابع مالی این بهم رسانی ها و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان به منظور اجرای سفارش های صنایع را کلیدی و موثر خواند و ابراز امیدواری کرد این روند حمایتی همچنان استمرار و افزایش یابد.
به گفته معاون وزیر صمت طرح رسوخ فناوری در معاونت صنایع پیشرفته ایدرو همچنان به عنوان یک برنامه جدی در سال جهش تولید در حال پیگیری است . وی از کلیه شرکت های دانش بنیان و فناور و نیز واحد های صنعتی دارای نیازهای فناورانه دعوت کرد تا با مراجعه به این معاونت از ظرفیت های بهم رسانی بهره مطلوب ببرند.