منطقه ویژه اقتصادی جهرم  به راه آهن کشور متصل می شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم از  اتصال این منطقه ویژه به راه آهن سراسری کشور خبر داد .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم با اشاره به جلسه مشترک مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  گفت :  فرایند های  احداث  انشعاب خط راه آهن اختصاصی به این منطقه ویژه در معاونت نوسازی و بهره برداری ایدرو  بررسی شده و با تعامل راه آهن جمهوری اسلامی و همکاری دستگاه ها و مسئولان منطقه ای در حال پیگیری است .

پیام فخرو تصریح کرد: قرار است راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پی احداث دهکده لجستیک ( بندر خشک ) بوسیله ایدرو و راه آهن باتوجه به اجرایی شدن فاز اول خط آهن شیراز – جهرم – لار – بندرعباس ، مقدمات  انشعاب راه آهن اختصاصی را براساس ضوابط و مقررات موجود ملی و بین المللی  فراهم کند.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم جزئیات اجرایی تفاهم بین راه آهن و ایدرو در کار گروه مشترک دو سازمان بررسی و نهایی سازی می شود.

فخرو  افزود : دهکده لجستیک (بندرخشک) در محدوده فاز دو  این منطقه ویژه اقتصادی در دست راه اندازی است که با توجه به مجاورت بزرگراه شیراز- جهرم – لار- بندرعباس  و فرودگاه درحال توسعه برای حمل بار   ظرفیت مناسبی را فراهم می کند.

منطقه‌ ویژه اقتصادی جهرم ، در زمینی به حدود ۳۴۰ هکتار زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در قالب ۲ فاز در حال تکمیل زیر ساخت های توسعه صنعتی و بازرگانی است .