مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت:

۱٫۵میلیون نفر ساعت آموزش صنعتی در کشور برگزار شد

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : ۱٫۵میلیون نفر ساعت آموزش تخصصی – صنعتی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه انجام شده است .

به گزارش شاتا ، محمد رضا خان محمدی خرمی گفت : در ۲۸ استان کشور ۵۷۹ دوره آموزشی با حضور فعال ۴۷ هزار و ۹۴۶ نفر برگزارشد و ۷۱۳ هزار و ۷۴۷ نفر ساعت آموزش برگزار گردید.

وی افزود: یک هزار و ۷۲۹ دوره تخصصی برای ۱۲ سازمان تابعه و شرکت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ۷ ماهه سال ۹۵ برگزار شد ، طی دوره ها ۴۸هزارو ۲۴۰ نفر و در مجموع تعداد ۸۲۰ هزار و ۷۴۴ هزار نفر ساعت دوره برگزار شده است.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت در مورد فعالیت و بودجه شرکت های دانش بنیان نیزگفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در کارگروه معاونت آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعال است و بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی بوده و از و ردیف‌های مشخصی اختصاص یافته است.

وی در خصوص فعالیت های انجام شده برای برگزاری هفته پژوهش اظهار داشت : ۶ جلسه ستاد هفته پژوهش و ۲۰ جلسه کمیته اجرایی و ۲۶ جلسه کمیته روابط عمومی و نمایشگاه برگزار شد و در مجموع ۸۴۶ نفر ساعت جلسه برگزار شد.
خانمحمدی از اختصاص ۳ درصد منابع اعتبارات داخلی و انجام ۴۷ فقره پروژه پژوهشی همچنین ۱۴۳ فقره حمایت از پایان نامه تسهیلات تکمیلی نیز خبر داد و گفت: از ظرفیت ماده ۵۶ الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۱۳ فقره پروژه پژوهشی نیز انجام شده است.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت همچنین به صدور ۲۰ پروانه پژوهشی و ۲۴ جواز تأسیس ونیز ۱۴۰ فقره پروانه فنی ـ مهندسی و ۲۴۰ جواز فنی ـ مهندسی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه اشاره و تصریح کرد: با رویکرد آموزشی برخی آیین‌نامه‌هایی که وجود داشت ساماندهی شد و ۱۰ طرح فرصت مطالعات صنعتی و پسا دکتری صنعتی با همراهی واحدهای صنعتی به وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام شد.

وی در ارتباط با نمایشگاه و جشنواره هفته پژوهش گفت : در جشنواره هفته پژوهش تعدادی از طرح های برتر معرفی خواهد شد، چنانکه از طرح پژوهش برتر ، شرکت خدمات فنی ـ مهندسی برتر، سازمان و شهرک‌های استانی برتر ،محصول برتر تحقیق و توسعه بنگاه صنعتی برتر، واحد تحقیق و توسعه برتر ، مرکز پژوهش‌های صنعتی معدنی و تجاری برتر ، مرکز علمی ـ کاربردی برتر، شرکت دانش‌بنیان صنعتی و صنایع پیشرفته برتر تقدیر می شود.