معاون وزیر صمت در پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی تاکید کرد :

ضرورت طراحی الگوی بومی منابع انسانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی

معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو در پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی بر ضرورت تدوین الگوی بومی منابع انسانی متناسب با نقش آفرینی در فرایند اقتصاد مقاومتی تاکید کرد .

به گزارش ایدرو نیوز ، محمد باقر عالی در این کنفرانس گفت : همچنانکه در علم روز دنیا ارزش انسان و منابع انسانی در پیشرفت ، محوری تلقی شده در اسناد بالا دستی و سیاست های کلان کشور به ویژه در اقتصاد مقاومتی نیز انسان ، محور ارزش آفرینی و توسعه است . از این رو کارشناسان ، نخبگان و خبرگان این حوزه باید چارچوب های علمی برای ارتقاء و تربیت منابع انسانی منطبق با اقتصاد مقاومتی را طراحی کاربرد محور نمایند.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: بستر توسعه در ایران اقتصاد مقاومتی و مهمترین عنصر آن نیروی انسانی است بنابراین سازمان مدیریت صنعتی ماموریت دارد برای طراحی و تدوین دوره های کسب و کار در شرایط تحریم اقدام کند.

محمد باقر عالی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارآفرینان اقتصادی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: توجه به جوانان به عنوان اصلی ترین عنصر پیشرفت در کشور باید مورد توجه کنفرانس توسعه منابع انسانی قرار گیرد و سازمان مدیریت صنعتی باید برای پرورش جوانان برنامه ریزی کند.

وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه جنگ اقتصادی گفت: مساله محوری بومی با توجه به مسائل منابع انسانی کشور باید در کنفرانس های بعدی مورد توجه قرار گیرد و لازم است سازمان مدیریت صنعتی با همکاری ایدرو یک الگوی رفتاری منابع انسانی بر پایه اقتصاد مقاومتی و انقلاب صنعتی چهارم طراحی کند.

عالی ضرورت آگاهی از آخرین روند های علمی منابع انسانی در سطح جهانی را ضرورتی انکار ناپذیر دانست که می تواند پس از بومی سازی و متناسب سازی الگوهای بهینه با شرایط خاص کشورمان ( بنچ مارکینگ ) شیوه ای پرفایده در ارتقاء این عرصه باشد.

محمد باقرعالی، مهمترین محور برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت را نهضت ساخت داخل عنوان کرد و اظهار داشت: ایدرو مصمم است معادل ۱۰ میلیارد دلار از قطعات مورد نیاز بخش صنعت را در داخل کشور با کمک سازندگان و کارآفرینان محقق سازد که مهمترین عامل موفقیت آن نیروی انسانی است.

در این مراسم همچنین از ۶ سازمان و شرکت برگزیده جایزه تعالی منابع انسانی تقدیر به عمل آمد.

پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، امروز و فردا با موضوع سرمایه انسانی و رقابت پذیری در سازمان مدیریت صنعتی در حال برگزاری است .