معاون توسعه سرمایه گذاری ایدرو:

دولت درصدد تامین ناوگان حمل و نقل ریلی ۹ کلانشهر کشور است

معاون توسعه سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) با بیان اینکه دولت درصدد تامین ناوگان حمل و نقل ریلی ۹ کلانشهر کشور است، افزود: ایدرو با انتقال تکنولوژی و دانش فنی مدیریت ساخت این ناوگان را با استفاده از توانمندی های داخلی برعهده گرفته است

دولت درصدد تامین ناوگان حمل و نقل ریلی ۹ کلانشهر کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرداد دلیری» امروز(چهارشنبه) درکارگاه آموزشی شرکت « توف سود TUV SUD» آلمان در تهران افزود: سازمان گسترش با وزارت کشور در اجرای این طرح ملی برای تجمیع و تامین ناوگان ریلی این ۹ کلانشهر، همکاری خواهد کرد تا تردد ناوگان ریلی در این کلان شهرها متناسب با استانداردهای جهانی باشد.
وی تاکید کرد: پیش از تصمیم دولت برای تجمیع و تامین ناوگان ریلی این کلانشهرها، هر کدام به صورت مستقل به دنبال خرید ناوگان از شرکت های خارجی بودند اما با طرح دولت، تامین ناوگان کلانشهرها را وزارت کشور و شرکت ایدرو با بررسی های مورد نیاز و مدیریت تولید آن در داخل با انتقال دانش فنی انجام می دهند.
معاون توسعه سرمایه گذاری ایدرو با بیان این که ایدرو هم اکنون در حوزه های دریایی، ریلی، خودروسازی و نفت و گاز فعالیت دارد، ابراز امیدواری کرد با همکاری شرکت توف سود آلمان بتوانیم در زمینه ارتقا کیفیت، ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات صنعت حمل و نقل ریلی همکاری های خود را توسعه دهیم.
دلیری افزود: دولت برای تامین ناوگان مترو ۹ کلانشهر بزرگ کشورتصمیم هوشمندانه ای گرفته تا با تجمیع تامین ناوگان مورد نیاز نیازهای خود را از یک سیستم مناسب مطابق با دانش روز و با بهترین کیفیت تامین کند.
به گفته وی، بدون شک این ۹ کلانشهر خطوط ریلی مترو خود را در آینده توسعه خواهند داد و با احتساب شهرهای اقماری نیازهای بیشتری به واگن های مترو خواهند داشت.
معاون توسعه سرمایه گذاری ایدرو تصریح کرد: مشارکت با شرکت های ریلی معتبر جهان و برگزاری کارگاه های آموزشی می تواند ما را در داشتن حمل و نقل ریلی ایمن بدون آلودگی محیط زیست و هوا کمک کند.
در ادامه «فیلکس آیش» مدیر دفتر شرکت آلمانی توف سود در ایران گفت: این شرکت با ۱۵۰ سال تجربه، توانمندی های زیادی در حوزه مهندسی و نوسازی سیستم های پیشرفته ریلی در جهان و آلمان دارد.
به گفته آیش، شرکت توف سود آلمان هم اکنون در بسیاری از پروژه های مربوط به خدمات تست، بازرسی، ممیزی، آموزشی، مشاوره و صدور گواهینامه های معتبر بین المللی در حوزه ریلی فعال است و در راستای انتقال تکنولوژی مورد نیاز صنایع ایران با سازمان گسترشو نوسازی صنایع ایران توافق نامه ای مبادله کرده است.
به گزارش ایرنا، در کارگاه آموزشی صنعت ریلی شرکت توف سود آلمان که سازمان ایدرو برگزار کرده است، بیش از ۱۰۰ نفر از متخصصان و مهندسان صنعت حمل ونقل ریلی و مترو ایرانی حضور داشتند و متخصصان آلمانی به سوالات آنها پاسخ دادند.