- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

توافق سازمان مدیریت صنعتی و سازمان آموزش فنی حرفه کشور برای توسعه و ارتقاء دوره های مهارت ورزی مورد نیاز صنایع کشور

به گزارش ایدرونیوز ، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این دیدار با اشاره به رویکردهای آموزشی سازمان، اظهار داشت: ما مدت هاست به این نکته رسیده ایم که آموزش های کاربردی با کیفیت و ماموریت گرا بسیار حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: همچنانکه کسب و کارهای پلت فرمی باعث ناکارآمدی کسب و کارهای خطی شده اند، دانشگاه ها نیز باید در راستای ترکیب آموزش با مهارت ورزی رویکردهای خود را تغییر دهند. در تمامی کشورهای توسعه یافته نیز آموزش همراه با مهارت ورزی است و دانشجو را تا دوره عالی همراهی می کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: هدف اولیه سازمان تاسیس دانشگاه نبوده بلکه پرورش مدیران و توسعه ظرفیت مدیریت در کشور مورد نظر است و موسس سازمان مدیریت صنعتی، نیز با همین رویکرد سازمان را تاسیس کرد.
کیانی بختیاری اظهار داشت: در بحث تشخیص صلاحیت های حرفه ای، آمادگی داریم با سازمان آموزش فنی حرفه ای همکاری داشته باشیم و ضمن استفاده از امکانات کارگاهی سازمان فنی حرفه ای، دوره های آموزش مدیران فنی حرفه ای را بصورت مشترک برگزار نماییم.
وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی می تواند به همراه دانشگاه FHM آلمان یک همکاری سه جانبه با سازمان آموزش فنی حرفه ای داشته باشد و در برگزاری دوره های MBA و DBA از اساتید سازمان آموزش فنی حرفه ای بهره بگیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: درخصوص کارراهه و تدوین نقشه جامع نظام فنی حرفه ای کشور، سازمان مدیریت صنعتی با توجه به سابقه ۵۵ ساله خود در حوزه های مشاوره، آموزش و تحقیق آماده همکاری با سازمان آموزش فنی حرفه ای است.
کیانی بختیاری با اشاره به تشکیل هسته مرکزی CRSبه همکاری ۱۹ دستگاه اجرایی کشور در سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: علاوه بر انتشار نشریه در حوزه CSR و طراحی دوره MBA در این خصوص، آمادگی داریم در این خصوص با سازمان آموزش فنی حرفه ای همکاری نماییم.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: هم افزایی میان سازمان مدیریت صنعتی و سازمان آموزش فنی حرفه ای و دیگر مراکز آموزشی و دانشگاهی می تواند نتایج پرباری برای عرصه های آموزش و صنعت کشور داشته باشد و امیدواریم تمامی این تلاش ها منجر به توسعه کشور گردد.
سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: رویکرد سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور، رسیدن به یک نظام ملی صلاحیت حرفه ای است و نیاز به ساز و کاری داریم که در آموزش ها، کیفیت مهارت نیز ارزیابی شود.
وی افزود: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای باور داریم که تکنولوژی شامل توانایی تولید نیروی کار ماهر هم می شود و این مقوله ای است که نباید از آن غفلت ورزید.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در برنامه ریزی های مهارتی، ضروری است به مقوله ی مهم ارزیابی آموزش های مهارتی از حیث کارآمدی، اثربخشی و … بیش از پیش توجه شود.
وی خاطر نشان کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افراد متخصص و توانمند بسیاری وجود دارد و همکاری با سازمان مدیریت صنعتی، می تواند به نتایج مطلوبی در اثربخشی آموزش های مهارتی در کشور منجر شود.