وزیر صنعت در مجمع عمومی عادی سالیانه 96 ایدرو اعلام کرد :

ایجاد مجموع ۷۰ هزار شغل با اجرای برنامه های  ایدرو

وزیر صنعت معدن و تجارت روز سه شنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و براورد سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش های صنعتی در دست اجرا و پیمانکاری ایدرو ۷۰ هزار اشتغال مستقیم  ایجاد خواهد شد .

ایجاد مجموع  ۷۰ هزار شغل با اجرای برنامه های  ایدرو

به گزارش ایدرو نیوز ، «محمد شریعتمداری» افزود:ایدرو ‌ باید برای تامین منابع مالی پروژه های خود به استفاده از اوراق صکوک و همچنین استفاده از سهم ۴۹ درصدی از منابع توسعه ملی بپردازد .
شریعتمداری با اشاره به تحولات صنعتی جهان و نقش توسعه ای ایدرو  افزود: یکی از مهمترین مصارف ۳۲ هزار میلیارد تومانی منابع سال ۹۷، پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی به فعالیت‌های نوسازی صنعتی ایران است و مشکلات فناوری  و تکنولوژی های نوین در صنایع یکی از علل بهره ور نبودن فعالیت‌های صنعتی است .

وی تاکید کرد : ایدرو نیز باید رویکرد خود را از نظر ساختاری و تخصیص منابع انسانی، مالی به سمت پیشرفت های نوآورانه تغییر جهت دهد .
شریعتمداری، یکی از موارد مورد انتظار از ایدرو را «حضور در مناطق کمتر توسعه یافته» دانست و گفت: براین اساس پروژه هایی در استان های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، لرستان ، کرمانشاه و اردبیل تعریف شده است.
رئیس هیات عامل ایدرو نیز در این جلسه گفت: مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی مبالغ مربوط به واگذاری‌ها باید از طریق سازمان خصوصی سازی به ایدرو واگذار شود که تاکنون ۷۸۰ میلیارد تومان آن سر رسید شده است.
منصور معظمی افزود: همچنین مطابق قانون ۷۰ درصد عوارض حاصل از واگذاری ها باید به دستگاه‌ها داده شود که برای ایدرو به بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی خاطرنشان کرد : باید امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تا سقف ۴۹ درصد برای ایدرو فراهم شود

وی با اشاره به موضوع تامین منابع مالی گفت: امسال افتتاح حساب نزد بانک ها  توسط قانونگذار ممنوع شده که در نتیجه بخش قابل توجهی از منابع ایدرو منجمد شده است.
معاون وزیر صنعت با تاکید بر حضور یدرو در مناطق محروم خاطر نشان کرد : انتظار می‌رود، دولت نیز در تامین بخشی از منابع کمک حال باشد.