در نخستين همایش بین المللی مدیریت دانش مشتری عنوان شد :

استفاده از فناوری های جدید،  رفتار مصرف کنندگان را تغییر و نیازهای جدید و بازارهای جدید  خلق می کند

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در  همایش  بین المللی مدیریت دانش مشتری ، یکی از ویژگی های انقلاب صنعتی چهارم را توسعه کسب و کارهای پلتفرمی عنوان کرد و گفت : پلتفرم ها با تسهیل تراکنش ها ارزش ایجاد می کنند در حالی که کسب و کارهای خطی با تولید کالا این کار را می کنند؛ به بیان دیگر، پلتفرم ها با ساختن رابطه و ایجاد تراکنش، ارزش خلق می کنند.

به گزارش ایدرو نیوز ، ابوالفضل کیانی بختیاری خاطرنشان کرد: پلتفرم ها اقتصاد را تسخیر خواهند کرد، چنانکه در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هر ۵ برند برتر، شرکت های پلتفرمی بودند که به کمک تحلیل داده های عظیم و دانش مشتریان در کسب و کار خود موفق بوده اند.

نخستین همایش بین المللی مدیریت دانش مشتری

‎ مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی بابیان اینکه ۹۰ درصد از داده در جهان در طول ۲ سال گذشته ایجاد شده گفت: این اطلاعات ناشی از جهش تکنولوژی و بکارگیری مظاهر آن در زندگی روزمره مانند سنسورهایی که اطلاعات خریداران را تعبیه می کنند،رسانه های اجتماعی، عکس های دیجیتال و فیلم ها، خرید و فروش های آنلاین، سیگنال های GPS و… بوده است.

وی استفاده از دانش کسب شده از فناوری های جدید را در راستای تامین دقیق و هدفمند نیازهای مشتریان، بمنظور تغییر رفتار مصرف کنندگان و خلق نیازهای جدید و بازارهای جدید عنوان کرد.

‎ در نخستین روز این همایش موضوع هایی نظیر “ساماندهی اقتصادی در شرایط کنونی کشور”، “اهمیت مشتری در توسعه بازار فناورانه”، “چرا به مدیریت دانش مشتری نیاز داریم؟”، “دانش مشتری بعنوان نیروی پیشران نوآوری”، و “نقش مهارت های نرم در مدیریت دانش مشتری” مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.