سفير اتريش در ديدار معاون وزير و رئيس هيئت عامل ايدرو تاكيد كرد :

حمایت و همکاری اتریش برای پیشبرد توسعه روابط صنعتی و اقتصادی دو کشور

سفیر اتریش به همراه  رایزن بازرگانی این کشور در دیدار با معاون وزیر و رییس هیئت عامل ایدرو بر ادامه حمایت و همکاری وین برای پیشبرد هر چه بیشتر پروژه ها و توسعه روابط صنعتی و اقتصادی دو کشور تاکید کرد .

به گزارش ایدرو نیوز ، اشتفان شُلتس سفیر اتریش با تاکید به ادامه همکاری های وین با تهران گفت : دولت و نهادهای دولتی مشکل خاصی در ادامه فعالیت با طرف های ایرانی ندارند و در خصوص شرکت های بزرگ و خصوصی اتریشی نیز باید راه حل ها و راهکارهایی ارایه گردد تا طرفین بتوانند با وجود تحریم های حاضر به فعالیت خود ادامه دهند .

.

معاون وزیر و رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این دیدار با اشاره به خروج امریکا از برجام گفت: کشورهای اروپایی باید هر چه سریعتر تکلیف ادامه همکاری ها و پروژه های در جریان را مشخص کنند .

منصور معظمی بر نقش آفرینی بیشتر اتریش به عنوان مسئول دوره ای اتحادیه اروپا جهت انسجام بخشی به روابط با ایران به عنوان ظرفیتی مهم اشاره کرد و اقدامات ملموس و انعطاف­ پذیرتر را خواستار شد.

معظمی با اشاره به نحوه همکاری بانکی و مالی و چگونگی فاینانس پروژه ها گفت : بانک مرکزی ایران آمادگی لازم برای حمایت و همکاری برای فاینانس پروژه ها را دارد.

در این دیدار  همچنین پیشنهاد برگزاری همایش مشترک صنعتی بین دو کشور با هدف  آشنایی بیشتر با توانایی ها و ظرفیت های صنعتی و سرمایه گذاری دو جانبه مطرح و مورد استقبال واقع شد .