مدير امور بين الملل ايدرو تشريح كرد :

جزیئات بیشتر همکاری های برزیل با صنعت خودرو ایران

دولت برزیل آمادگی کامل خود را برای تامین منابع مالی و سرمایه گذاری از طریق فاینانس در بخش خودروهای سنگین و تجاری اعلام کرد.

در پی اعلام خبر دیدار روز چهارشنبه سفیر و نمایندگان خودروسازان سنگین برزیل با معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو ، مدیر امور بین الملل این سازمان جزئیات بیشتری را از همکاری های پیش رو بیان کرد.

به گزارش ایدرو نیوز ، به گفته سید علی عراقچی ، سفیر بزریل به عنوان نماینده تام الاختیار دولت برزیل در دیدار منصور معظمی از آمادگی دولت متبوع خود برای همکاری با ایران در حوزه سرمایه گذاری مشترک، تامین منابع مالی و حمل و نقل به ویژه خودروهای تجاری خبر داد .

 

وی اظهار داشت: نمایندگان خودروسازان برزیلی در این نشست با اشاره به قابلیت های بالای این کشور در حوزه تولید ناوگان حمل و نقل مسافری و تجاری ، از تصمیم جدی خودروسازان برزیل برای ورود به بازار خودروهای کار و تجاری در ایران سخن گفتند.

به گفته عراقچی ، نمایندگان خودروسازان سنگین برزیل با اشاره به اینکه حجم تولید خودروهای سنگین شرکت های ولوو و ایویکو مستقر در این کشور از حجم تولید کارخانجات مستقر در اروپا بیشتر است، تامین قطعات منفصله (CKD) را به صورت کامل امکان پذیر دانستند.

مدیرامور بین الملل ایدرو ادامه داد: دولت برزیل در قالب کمیته سرمایه گذاری تجارت خارجی (COMEX) و مرکز تجارت توسعه سرمایه گذاری ( APEX) به سفیر این کشور نمایندگی تام به منظور ایجاد روابط تجاری به ویژه در حوزه خودرو داده است، به گونه ای که برزیل در گام اول این همکاری ها تا سقف یک میلیارد و دویست میلیون یورو فاینانس را در نظر گرفته است .

به گفته عراقچی در ماه جاری هیئت های کارشناسی بانکی و فنی برای ادامه مذاکرات و چگونگی شیوه های تعامل به ایران می آیند.