برگزاری دومین جلسه کمیته علمی چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

دومین جلسه کمیته علمی چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی در ساختمان شماره سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش ایدرونیوز ، ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن جمع بندی نظرات و پیشنهادهای ارائه شده اظهار داشت: نقطه نظرات بسیار ارزشمندی ارائه شد و نقاط مشترک و اجماعی ای که نتیجه خرد جمعی اعضای کمیته علمی است به این شرح است: باید بپذیریم که کنفرانس توسعه منابع انسانی دارای یک سری عنوان در سطح کلی و یک سری زیرعنوان و عنوان های جزیی است. وقتی موضوعی بعنوان محور کنفرانس مطرح می شود، قطعا زیرعنوان های متنوع دیگری خواهد داشت، بنابراین محورهای پیشنهادی کنفرانس بعنوان کلیات مطرح شده است که در ذیل آن بصورت کاملا گسترده، هرمقاله، گزارش و تجربه ای که قرار گیرد تحت یک آیتم پوشش داده می شود که روال معمول تمامی کنفرانس های بین المللی نیز می باشد و فقط به یک محور کلی ختم نمی شود.

.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی برخی از دستگاه های اجرایی شرایط بحران را پذیرفته و به سمت خود تحریمی رفته اند، در حالیکه این اتفاقات را باید مدیریت کرد یعنی اگر شرایط بحران پیش آید، قاعدتا باید به سمت مدیریت شرایط بحران برویم، که رهبران مدیریت منابع انسانی باید آغازگر این مقوله باشند.
کیانی بختیاری افزود: ذیل محور پیشنهادی مدیریت منابع انسانی در شرایط پیچیده کسب و کار، قاعدتا “مدل های اقتصادی منابع انسانی در شرایط تحریم”، “معماری منابع انسانی در شرایط تحریم” را پوشش می دهد، و بسیاری از رویکردهای حرفه ای مدیریت منابع انسانی که با عنوان، “چالش های منابع انسانی”، “تعدیل”، “ادغام ها”، “قانون خدمات کشوری”، “مدیریت منابع انسانی در شرایط ریسک”، “تصمیم گیری های ریسک پذیر” ، بحث های “امنیت شغلی” نام برده شد را می شود ذیل همین محور پیشنهادی مطرح کرد.
وی تاکید کرد: بنابراین می توانیم در سطح کلی، بحث های کلان مدیریت منابع انسانی را عنوان کنیم اما از این نکته نباید غافل شویم که منابع انسانی بدون تعامل با حوزه پیرامونی به تکرار منتهی می شود. مدل های منابع انسانی باید فرابخش و بین رشته ای شود و به محیط پیرامونی توجه کند و اتفاقا حلال مشکلات بسیاری از دیگر رشته ها نیز باید مدیریت منابع انسانی باشد.
همچنین نسرین جزنی دبیرکمیته علمی چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، ضمن ارائه گزارشی از برگزاری بیستمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی در مشهد مقدس گفت: در این همایش ۳۰ تجربه دریافتی داشتیم که ۱۴ تجربه در همایش ارائه شد، همچنین یک میزگرد تخصصی در همایش عرصه یادگیری برگزار گردید و ۲ تجربه بین المللی ارائه شد. در این همایش ۲۲۰ نفر از متخصصان و کارشناسان منابع انسانی حضور داشتند و ۲۶۴۰ نفر ساعت آموزشی حاصل شد.
وی ضمن اشاره به شرایط فعلی کشور و چرخش اقتصادی و تبعات اجتماعی و سیاسی آن، خواستار تلاش بیشتر برای جلب همراهی مدیران و متخصصان عرصه منابع انسانی در چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی شد.
در این جلسه نسرین جزنی ضمن ارائه طرح پوستر چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، و بیان اهداف کنفرانس گفت: کنفرانس در تاریخ های ۱۳ و ۱۴ آذر ماه ۹۷ در سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و ساختمان شماره ۲ سازمان مدیریت صنعتی با ارائه مقالات و تجارب برتر سازمان ها و اعطای جوایز تعالی منابع انسانی در روز اول و برگزاری کارگاه های حرفه ای، آموزشی و تخصصی و برپایی نمایشگاه، در روز دوم برگزار می شود.